Ce trebuie sa mancam pentru a avea o minte agera

2
789

ce trebuie sa mancam

Ce trebuie sa mancam pentru o mai buna functionare a creierului

Grasimi. Dar nu orice fel. Grasimile joaca un rol major in ceea ce priveste buna functionare a creierului, iar un studiu realizat de un grup de cercetatori de la Universite Laval din Quebec si publicat in Journal of Neurochemistry a descoperit, in urma unui experiment, ce tip de grasimi trebuie sa mancam pentru imbunatatirea memoriei si a capacitatii cognitive. Si, dupa cum probabil te asteptai, raspunsul corect este… grasimi mononesaturate!

Iata ce trebuie sa mancam pentru a ramane tineri!

Conform Psychology.com, studiul a comparat efectul grasimilor mononesaturate din ulei de masline si de canola cu cel al grasimilor polinesaturate din carne, peste si legume in ceea ce priveste o varietate de schimbari biochimice si proprietati electrice ale celulelor din regiunea creierului responsabila cu invatarea si memoria.

Cele doua diete testate contineau un total de grasimi de 5%, doar tipul de grasimi fiind diferit – mononesaturate sau polinesaturate -, in rest respectand acceasi proportie de carbohidrati, proteine, fibre, vitamine si minerale. Dupa 11 luni, rezultatul studiului a fost cat se poate de evident: dieta bogata in grasimi mononesaturate a imbunatatit semnificativ capacitatea de memorare a subiectilor, a incetinit declinul cognitiv in cazul persoanelor in varsta si a redus considerabil riscul de Alzheimer. O dieta cu un continut mare de grasimi mononesaturate este cunoscuta si sub numele de “dieta mediterana”.

Un alt motiv pentru care trebuie sa mancam cat mai des alimente cu un continut ridicat de grasimi mononesaturate este acela ca o astfel de dieta creste productia si eliberarea de acetilcolina, neurotransmitator de la nivelul sistemului nervos central si periferic, enential in procesul de invatare. O diminuarea a productiei de acetilconina  conduce la pierderi de memories sau chiar la aparitia unor boli grave, cum ar fi Alzheimer.

De ce trebuie sa mancam alimente bogate in grasimi mononesaturate

Insa grasimile mononesaturate nu doar ca ne ajuta sa ramanem ageri si sa ne pastram amintirile intacte, dar ne apara si de bolile cardiovasculare si reprezinta un aliat de nadejde impotriva grasimii corporale, in special a celei din zona abdomenului.

Daca vrei sa afli mai multe despre cum poti scapa de burtica printr-o dieta bogata in grasimi mononesaturate, click aici.

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

2 COMENTARII

    • Ia in jur de 50 de ml impreuna cu salatele de vara si totul va fi ok. Dar mai poti folosi si alte surse gen nuci, migdale, seminte ,toate uscate si nu prajite.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.