Cum iti afecteaza consumul de alcool silueta

0
1388

consumul de alcool

Consumul de alcool si kilogramele in plus

Atunci cand ne dorim sa eliminam kilogramele in plus, primul lucru pe care suntem tentati sa il facem este sa mancam mai putin si sa marim timpul dedicat activitatilor fizice zilnice (desi atunci cand ne supunem organismul unui efort fizic intens, dinolo de marimea portiilor, conteaza extraordinar de mult ce mancam!). Dar cati dintre noi sunt atenti si la ceea ce beau? Consumul de alcool poate avea efecte devastatoare asupra siluetei si nu numai…

Cum ne influenteaza consumul de alcool greutatea

In primul rand, unul dintre efectele evidente ale consumului de alcool asupra greutatii este acela ca adauga un numar semnificativ de calorii dietei nostre, calorii “goale”, fara valoare nutritionala.

In forma pura, un gram de alcool contine aproximativ 7 calorii. Totusi, intrucat multe bauturi alcoolice pe care le consumam in mod uzual sunt diluate cu apa, 150 calorii inseamna  in jur de 350ml de bere sau 2 pahare de vin alb/ rosu, in timp ce 45ml de gin, rom, vodka sau wiskey reprezinta aproximativ 100 calorii.

Asadar, 2 beri consumate intr-o seara pot aduga 300 calorii dietei tale, aproximativ echivalentul caloriilor arse in 30 minute de jogging.

In al doilea rand, consumul de alcool creste apetitul, cel putin pe termen scurt, ceea ce ne expune unui risc mai mare de a consuma gustari bogate in zahar sau grasimi. Consumul de alcool ne ingreuneaza eforturile de a urma o dieta sanatoasa, efectul alcoolului asupra nivelului glicemiei determinandu-ne sa fim mai atenti la modul in care ne satisfacem pofta puternica de anumite alimente decat la mentinerea dietei.

De asemenea, intrucat organismul incepe imediat procesul de metabolizare a alcoolului, acesta nu va putea sa metabolizeze la fel de eficient zaharul sau grasimile. Totodata, alcoolul impiedica organismul sa absoarba asa cum trebuie nutrientii, mineralele si vitaminele si alimentele consumate, ceea ce pe tremen lung  poate conduce la malnutritie.

Nu in ultimul rand, consumul de alcool conduce la deshidratare, afecteaza capacitatea organismului de a face fata efortului fizic si intelectual si scade performanta sportiva.

Cateva sfaturi pentru a diminua efectele negative ale consumului de alcool

Este important sa cunosti continutul caloric al bauturii tale preferate, pentru a-ti fi mai usor sa rezisti tentatiei de a o consuma in exces. De asemenea, ai mare grija la cocktailuri si bauturi alcoolice mixte, care, pe langa caloriile din alcool, pot contine si un numar semnificativ de calorii din zaharul adaugat.

Incearca sa bei un pahar de apa intre bauturile alcoolice consumate, pentru a evita excesul de alcool si pentru a-ti mentine organismul hidratat.

In concluzie, poti consuma din cand in cand un pahar de vin rosu, dar inainte de a exagera… gandeste-te la eforturile pe care le faci pentru a slabi si daca merita sa le periclitezi pentru a mai ridica o data paharul.

 

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.