Consumul de cafea inainte de antrenament: pro si contra

0
6949

consumul de cafea

Consumul de cafea inainte de sport

Multi dintre noi nu-si pot imagina o dimineata fara o ceasca de cafea fierbinte care sa ne invioreze si sa ne ajute sa ne apucam de treaba, in timp ce altii rar se ating de acest stimulent natural. Dar este oare recomandat consumul de cafea inainte de antrenament?

Consumul de cafea creste eliberarea de dopamina, oferindu-ne un sentiment de bine (astfel explicandu-se si dependenta de cafeina),  accelereaza bataile inimii, dilateaza pupilele si creste eliberarea de glucoza pentru un plus de energie. Pe de alta parte, cafeina creste si temperatura corpului, ne poate conferi o stare de nervozitate si iritabilitate, poeta provoca insomnia si deregla ritmul inimii.

Daca luam in considerare si efectul diuretic puternic, dar si cel laxativ al cafelei, problema consumului acesteia inainte de efortul fizic devine si mai dificila…

Consumul de cafea creste rezistenta fizica, dar nu pentru toti in aceeasi masura

Cafeaua nu are valoare nutritionala si este absorbita rapid de catre organism, adica in 1-2 ore. Conform Weightlossresources.co.uk, consumul de cafea cu o ora inainte de antrenament creste rezistenta fizica atunci cand vine vorba despre exercitii scurte si intense, acest lucru fiind observat in special in cazul alergatorilor si al inotatorilor. Dar efectul variaza: persoanele care beau regulat cafea nu resimt aceeasi imbunatatire a rezistei fizice precum cele care consuma cafea ocazional.

Explicatia acestui fapt ar fi aceea ca ingestia de cafeina nu permite organismului sa epuizeze rezervele de glicogen din muschi, iar astfel putem rezista efortului pentru mai mult timp.

Si-ar mai fi ceva foarte important de stiut: consumul de cafea poate afecta efectul creatinei asupra organismului, motiv pentru care sportivii care folosesc suplimente bazate pe creatina ar trebui sa evite cafeina in exces, atat din bauturi, cat si din produse alimentare.consumul de cafea

Faptul ca un strop de cafea ne poate creste rezistenta fizica nu trebuie sa te conduca la un consum mare de cafea, deoarece aceasta deshidrateaza puternic (datorita efectului diuretic) si stimuleaza motilitatea intestinala, putand provoca flatulenta sau alte probleme de natura digestiva. Cu alte cuvinte, este posibil sa-ti intrerupi antrenamentul de multe ori pentru a merge la toaleta…

Consmul de cafea – atentionari speciale

Daca suferi de afectiuni cardiace sau de hipertensiune, evita consumul de cafea in general si mai ales inainte de antrenament, deoarece aceasta creste pulsul si nevoia de oxigen corpului.

In concluzie, putem bea o cescuta de cafea pentru a ne bucura de un plus de energie la sala, dar cu conditia sa ne hidratam bine si sa fim perfect constienti de starea noastra de sanatate.

Tu bei cafea inainte de antrenament?

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.