Dieta cu putine calorii : cand e periculoasa si cand nu

0
879

dieta-cu-putine-caloriiAi observat ca ai luat in greutate in ultima vreme. Ce faci? Renunti la o buna parte din ratia calorica zilnica si iti faci abonament la sala, unde te antrenezi pana nu mai poti. Mananci putin, ca sa fii sigur/sigura ca slabesti. Uneori nu e atat de simplu 🙂

Toata lumea stie ca secretul slabitului este sa urmezi o dieta cu putine calorii si sa te antrenezi pentru ca rezultatul sa fie urmatorul: sa epuizezi o cantitate mai mare de calorii decat cea pe care o introduci. Din nefericire insa, multi dintre noi duc aceasta regula la o limita absurda sau trec dintr-o extrema in alta, actiune care duce la aparitia problemelor de sanatate.

Ce probleme poate aduce dieta cu putine calorii?

Daca balanta calorica inclina prea mult timp inspre negativ, s-ar putea sa apara probleme ca:

  • Probleme hormonale, inclusiv afectiuni ale tiroidei sau legate de nivelul de testosteron
  • Probleme de concentrare
  • Oboseala si somnolenta
  • Disfunctii ale memoriei
  • Scaderea ratei metabolice
  • Disfunctii ale aparatului reproducator (infertilitate, inconsecventa in ciclul menstrual)
  • Depresie si anxietate
  • Probleme cu somnul

Este imposibil de precizat numarul exact de calorii de la care aceste probleme incep sa apara pentru  ca fiecare individ este diferit.  Un lucru este cert: exercitiile repetate, fara un plan alimentar corect duc mai degraba la acumulare de grasimi si stagnare.

Cum sa creezi o dieta cu putine calorii, dar sanatoasa

Pentru a crea o dieta cu putine calorii  intr-un mod sanatos trebuie sa tii cont de doua lucruri:

1. Sa consumi suficiente calorii cat sa sustii activitatea.

2. Sa consumi alimente potrivite, bazandu-te pe calitate, nu pe cantitate (mai multe la sectiunea nutritie).

Daca faci antrenamente de intensitate mare, ai grija sa consumi indeajuns de multe calorii astfel incat sa permiti corpului sa se regenereze. Nu ai cum sa arati ca un atlet daca nu mananci precum un atlet. Simplu!

Calitatea alimentelor este foarte importanta. Daca cele, sa zicem, 2000 de calorii zilnice provin din burgeri, ciocolata si covrigi, atunci nu vei slabi niciodata, dar cu siguranta vei fi tot timpul flamand. Alege legume verzi, pui, fulgi de ovaz, etc.

Ti-a placut?

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.