6 exercitii pentru durere de spate, acasa sau la serviciu

3
4834

exercitii pentru durere de spate

Postura incorecta si exercitii pentru durere de spate

Mai stii cand erai copil si parintii tai te bateau la cap sa stai dreapta? Acum poate regreti ca nu i-ai ascultat la timp, iar orele lungi la birou transforma acest regret in dureri chinuitoare. Ce poti face pentru a te simti din nou in forma? Miscare! Iti propun cateva exercitii pentu dureri de spate, foarte simple, pe care le poti face acasa, la serviciu, in parc… oriunde.

6 exercitii pentru dureri de spate

1. Exercitii pentru durere de spate, pentru partea superioara a spatelui
– Stai dreapta, in picioare sau asezata, si ridica mainile spre tavan, cat de mult poti. Respira adanc si vei observa cum varfurile degetelor se ridica mai sus cu 1-1,5 cm. Expira si coboara bratele pe langa corp.
-Stai dreapta, sprijinita de un perete. Apuca umerii cu mainile (umarul stang cu mana dreapta si invers). Misca bratele astfel incat sa aduci coatele in contact. Mentine pozitia cateva secunde (vei simti tensiune in zona umerilor si a omoplatilor).

Fa un pas in fata, apoi impinge coatele in spate, astfel incat sa atinga peretele. Mentine gatul si capul drept, privirea in fata.

2. Exercitii pentru dureri de spate, pentru partea de mijloc a spatelui

Stand jos, cu spatele drept, ridica bratul drept in sus, “tragand” de el spre tavan, pana cand simti o mica tensiune in zona coastelor. Repeta miscarea si cu celalalt brat, mentinand permanent talpa in contact cu podeaua.

Stand in picioare, cu spatele drept, tine o coada de matura la spate, putin mai jos de umeri, apoi indoaie-ti trunchiul usor la dreapta, apoi la stanga.

3. Exercitii pentru dureri de spate, pentru partea inferioara a spatelui

Din pacate, cele mai eficiente exercitii pentru dureri in aceasta zona a spatelui nu prea se pot executa la birou deoarece necesita o pozitie mai complicata, der deloc dificila.

Aseaza-te pe burta, sprijinindu-te in coate si varfurile de la picioare. Incordeaza abdomenul, apoi ridica-l de la sol, astfel incat corpul tau sa formeze o linie dreapta de la umeri pana la calcaie. Mentine pozitia cateva secunde, apoi coboara abdomenul pe podea.

Aceeasi miscare poate fi executata si stand pe o parte, sprijinindu-te in cotul drept si ridicandu-ti soldurile astfel incat corpul tau sa formeze o linie dreapta de la umeri pana la calcaie.

Stai in palme si genunchi, apoi ridica bratul stang si piciorul drept, astfel incat cele doua sa fie paralele cu solul. Mentine pozitia 1-2 secunde, apoi repet-o cu mana dreapta si piciorul stang.

Exercitii pentru durere de spate si un truc folositor

Dupa ce incerci aceste cateva exercitii pentru durere de spate, iata ce mai poti face pentru a te simti mai bine la birou, in fata calculatorului: incearca sa nu iti tii trunchiul inclinat in fata, nici drept (deoarece aceste pozitii exercita o presiune mare pe coloana), ci putin pe spate.

Cum ti se par aceste miscari? 😀

 

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

3 COMENTARII

  1. Buna Adina.
    Nu sufar de dureri de spate (inca).
    Ma bucur sa vad ca promovezi un mod de viata bazat pe miscare. Voiam doar vin cu o sugestie spre a se face o diferenta intre durerea de spate trecatoare cauzata de o postura defectuoasa la birou si posibile hernii discale, dureri lombare cauzate de alte excese. Cineva care ar putea avea aceste probleme ar putea sa practice aceste exercitii nestiind ca unele pot fi contraindicate pentru situatia lor. Sugestia mea ar fi sa se specifice undeva la finalul articolului ca exercitiile prezentate se adreseaza persoanelor fara probleme majore de sanatate (hernii de disc lombare etc.). Multumesc!

  2. Sunt exercitii neavizate pentru durerile de spate. De obicei, durerile spatelui apar din cauza unei posturi defectuoase la birou. In loc sa recomandati exercitii neavizate si chiar contraindicate in durerile spatelui, ati putea sa prezentati metode de prevenire a durerilor spatelui prin promovarea unei posturi corecte. Succes!

    • Buna Lucas. Ne pare rau daca suferi de dureri de spate, iar aceste exercitii nu te-au ajutat. Miscarea este masura nr 1 impotriva durerii de spate, iar aceste exercitii foarte simple nu-ti vor dauna. Am postat acum ceva timp si un articol cu sfaturi pentru a contracara efectele timpului petrecut pe scaun, la birou, si ale pozitie defectuase, il poti citi aici https://www.topfitness.ro/frumusete-sanatate/spate-drept/ .
      Multumim pentru interes si te mai asteptam!

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.