Ghidul de slabit al fetelor lenese

0
2179

ghid-slabitDe cate ori te uiti la o prezentare de moda, rasfoiesti o revista sau…citesti vreun articol de-al nostru, repeti in minte fraza aceea obsesiva: „Trebuie sa ma apuc si eu de sport!”. Dar nici nu apuci bine sa sfarsesti articolul, ca te asezi si mai confortabil pe canapea, iei o punga de chipsuri si incepi sa butonezi telecomanda. Sportul, dar mai ales slabitul, inseamna timp si munca, iar acest lucru capata in mintea ta atributele unui „al doilea job”. Exista insa o veste buna in toata povestea asta: chiar daca nu esti motivata sau nu ai timpul si banii necesari pentru a merge la sala, ti-am pregatit ghidul de slabit al fetelor lenese, cu o multime de strategii si activitati care consuma calorii. Sunt activitatile tale preferate, dar cu mici modificari 😉

Ghidul de slabit de care aveai nevoie in pauzele publicitare!

ghid-de-slabit-2

Stii care e, de fapt, cea mai mare problema a epocii moderne? Faptul ca avem joburi cu activitati ce nu presupun prea multa miscare, ca stam cate 8-10 ore pe scaun, iar cand ajungem acasa il schimbam cu canapeaua. Tocmai de aceea, trebuie sa actionezi cu rabdare si sa nu incepi sa te antrenezi direct pentru un maraton. In cazul persoanelor care nu fac prea multa miscare, orice activitate este binevenita.

IMPORTANT! Fa o incalzire de 5 minute inainte de a incepe orice tip de antrenament.

Exerseaza in pauzele publicitare!

Nu vrei sa ratezi emisiunea preferata, dar asta nu inseamna ca trebuie sa stai neclintita pe canapea. Cumpara o pereche de gantere si asaza-le langa canapea, iar in pauzele publicitare fa cateva seturi. La fel de bine functioneaza si exercitiile care lucreaza cu propriul corp, ca genuflexiunile, flotarile (simple sau in plan inclinat), rotirile de brate etc. Iata cateva idei de astfel de  exercitii aici. Centrul pentru Cotrolul si Prevenirea Bolilor din SUA, insista asupra efectuarii unui program de forta de cel putin 2 ori pe saptamana. Asta inseamna sa sacrifici doar cateva pauze publicitare.

Ce spui si de putin cardio?

Tot in pauzele publicitare sau chiar in timpul emisiunilor preferate, poti sa folosesti bicicleta stationara sau o banda de alergat. Daca te simti curajoasa, inscrie-te la un curs de dans sau inot. E mult mai distractiv decat la sala si nu vei simti ca faci acelasi efort „supraomenesc”.

Nu lua niciodata liftul!

Lucrezi la etajul 10? Atunci acesta este program tau de antrenament pe care il cautai, pentru toate zilele saptamanii. Daca stai la 4, ia in considerare si cateva minute de mers pe jos. Parcheaza masina putin mai departe, nu mai lua autobuzul o statie, mergi pe jos de acasa pana la metrou etc.

Da cu aspiratorul mai des!

Ai vazut cat de tare obosesti cand dai cu aspiratorul? Cel mai mult lucrezi bratele, dar si spatele este destul de implicat. In plus, chiar arzi o gramada de calorii! Iar covoarele vor fi intotdeauna curate, numai bune pentru exercitiile la sol.

Scoate cainele la plimbare!

ghid-de-slabit-3

E frig afara, e zapada si nu ai chef de nimic? Scoate cainele la o plimbare, alearga, fa un om de zapada. Cu siguranta te vei distra de minune.

Ce spui de un joc video?

Intotdeuna am considerat ca jocurile video sunt pentru oameni lenesi. Pana cand au inceput sa apara jocurile moderne. Cele playstation, spre exemplu, necesita o multime de miscari. Incearca unul feminin, ca de exemplu Dance Dance Revolution, pentru cca. o ora si poti arde pana la 5 calorii pe minut. Impresionant, nu?

Carnetel? Jurnal alimentar? Prea obositor…

Tocmai de aceea au aparut aplicatiile pentru smartphone. O astfel de aplicatie, Thin-Cam, numara caloriile si analizeaza obiceiurile alimentare facand o galerie de poze cu orice mananci. Pe baza acestor poze, expertii in sanatate iti ofera sfaturi despre cum sa slabesti intocmind o lista cu alternative la mancarurile pe care le alegi.

Un pas mic pentru tine, un pas mare pentru dieta!

Daca nu ai timp sau chef pentru exercitii structurate de 30 sau 60 de minute, incearca sa imparti acest timp in sesiuni mai mici. Sau slabileste un obiectiv usor de atins. De exemplu, sa urci cu 10 scari mai mult pe saptamana, sa iei o pauza de la statul la birou si sa te plimbi un sfert de ora etc.

Dormi mai mult!

ghid-de-slabit-4

Poate parea surprinzator, dar cele mai lenese fete nu sunt neaparat cele care dorm mai mult. Din contra, cercetarile au demonstrat ca 4-5 ore de somn pe noapte te ingrasa mult mai mult decat 8 ore. In plus, pot aparea o serie de probleme medicale, metabolismul poate scadea, la fel si rapiditatea cu care este digerata mancarea. Dormi cel putin 7 ore in fiecare noapte.

Incepe fiecare masa cu un pahar de apa sau o salata!

Supele si salatele au ceva in comun: contin multa apa, dar si multe fibre. Incepe fiecare masa cu o supa sau o salata (fara dressing) si vei consuma minimum 10% mai putine calorii decat de obicei.

Scurteaza lista de cumparaturi!

Regula cea mai importanta atunci cand mergi la cumparaturi: mananca inainte! Mi s-a intamplat deseori sa merg la supermarket atat de flamanda incat am facut cele mai nesanatoase alegeri. Abia asteptam sa trec de casa de marcat pentru a le putea savura. Asadar, nu face ca mine! Apoi, incearca sa alegi variante de alimente cu mai putine calorii, precum, lapte fara grasime, paste din cereale integrale, orez brun, paine integrala, ciocolata neagra etc.

Tine ceva in mana!

De multe ori, la petreceri sau la iesirile in oras, te trezesti mancand din plictiseala, nu pentru ca ti-ar fi foame. Tine un lipstick sau orice altceva in mana pentru a nu fi tentata sa iei nesfarsita…ultima aluna.

Renunta la un ingredient!

ghid-de-slabit-5

Renunta la ingredientul acela care contine grasimi sau cele mai multe calorii si care nu este indispensabil atunci cand pregatesti ceva de mancare. De exemplu, poti sa prajesti legumele in unt sau ulei de masline, dar la fel de bine se pot coace si fara aceste ingrediente, daca ai o tigaie care nu lipeste. Consumi cu 102 calorii si 12 g grasimi mai putin pentru doar o lingura de unt, de exemplu.

O gustare in fata televizorului? Se accepta!

Conteaza insa ce mananci. Popcornul este una dintre cele mai bune optiuni, dar poti alege si seminte fara sare sau migdale. Popcornul contine cereale integral si fibre, acestea  impiedicand raspandirea glucozei in sange, spre deosebire de gustarile dulci.

Spala-te pe dinti mai des!

The flexitarian Diet este o teorie raspandita de doctorul Dawn Jackson Blanter, bazata pe acelasi principiu al teoriei pavloviene. Se pare ca mintea noastra este antrenata sa nu se mai gandeasca la mancare imediat ce ne-am spalat pe dinti. De asemenea, aroma mentolata inlatura poftele pentru dulce sau sarat pentru o perioada mai lunga de timp.

Sa stragem cureaua mai tare…

In zilele in care porti pantaloni, pune si o curea. Cureaua este alarma perfecta pentru momentele in care nu te poti opri din mancat.

Rujeaza-te!

Deja incepe sa para distractiv, nu? Da, rujul are si el rolul lui. Nu numai ca te va face o femeie mai atractiva, dar te poate opri din faimoasa „rontaiala”, mai ales cand iesi in oras, cand esti la o petrecere sau la un eveniment. Doar n-o sa te duci de fiecare data la baie sa-ti retusezi buzele, nu?

Schimba temperatura camerei!

Temperaturile scazute te ajuta sa arzi mai multe calorii deoarece organismul foloseste energia pentru a restabili echilibrul termic. Atunci cand corpul simte raceala produce grasime maronie, aceasta oferind energie pentru a crea caldura, spre deosebire de grasimea alba care stocheaza caloriile.  Seteaza temperatura camerei la cel mult 20 de grade si vei vedea ca si somnul va fi mult mai placut.

Tu mai stii si alte trucuri? Impartaseste secretele tale cu noi!

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.