Grupe de muschi principale (+ exercitii)

1
35753
grupe de muschi principale

Daca vrei sa devii mai fit, trebuie sa-ti cunosti corpul pentru a te putea antrena corect si eficient. Este foarte important, mai ales daca esti practicant de fitness, sa ai cateva cunostinte minime de anatomie a sistemului muscular. Asadar:

Grupe de muschi ale membrelor superioare

 

grupe de muschi principale

Muschiul deltoid (Musculus deltoideus) se afla in regiunea umarului si este cel mai columinos dintre muschii umarului. Se insereaza cu un capat pe clavicula si omoplat, iar cu celalalt pe humerus. Este alcatuit din trei portiuni principale, pe care culturistii tind sa le considere aproape muschi separati: anterioara, laterala si posterioara.

Muschiul deltoid are o actiune complexa, fiind posibile atat contractii separate ale celor trei portiuni, precum si ale intregului muschi.

Un rol important este acela de a ridica bratul: anterior, moment cand sunt solicitate fibrele anterioare al deltoidului, si lateral, cand lucrul preponderent este executat de catre portiunile laterala si posterioara.

Muschiul biceps brahial (Musculus biceps brachii) este un muschi puternic, lung, pozitionat pe regiunea anterioara a bratului, imediat sub piele. Acesta are actiune asupra antebratului si bratului si este flexor al antebratului pe fata.

Muschiul triceps brahial (Muscului triceps brachii) este un muschi voluminos, lung, situat pe fata posterioara a bratului. Acesta este vizibil prin simpla extensie a antebratului, iar extremitatea lui superioara este divizata in trei ramuri: capul lung, capul lateral si capul median (de unde si numele de triceps). Muschiul triceps brahial este extensor al antebratului pe brat in articulatia cotului.

Exercitii: Exercitii pentru brate frumoase si tonifiate

Antrenament brate: 10 minute de exercitii pentru brate sculptate

Cele mai eficiente si simple 5 exercitii pentru brate

Grupe de muschi ale membrelor inferioare

grupe de muschi principale

 

Fesierul mare (Gluteus maximus) se afla in regiunea gluteala, in partea posterioara a pelvisului si este cel mai greu si voluminos dintre muschii fesieri. Actiunea principala a acestui muschi este de a face extensia membrului inferior.

Muschiul biceps femural (Musculus biceps femoris) se gaseste in partea posterioara a coapsei. Se insereaza pe osul iliac si pe tibie, vastul median inserandu-se cu un capat pe rotula. Acesta indeplineste functia de flexie a genunchiului.

Muschiul cvadriceps femural (Musculus quadriceps femoris) se afla in partea anterioara a coapsei si indeplineste functia de extensie a genunchiului, precum si de flexie a soldului. In componenta sa intra patru portiuni: drept femural, vast lateral, vast median si vast intermediar.

Exercitii: 8 exercitii pentru feseri

12 exercitii pentru picioare sexy si tonifiate

9 exercitii pentru zona interioara a coapselor

Grupe de muschi ale trunchiului

grupe de muschi principale trunchiul

Pectoralul (Musculus pectoralis major) reprezinta cel mai puternic si mai mare muschi din zona superioara a trunchiului. Se prinde cu un capat de humerus, iar cu celalalt de clavicula, coaste si stern; muschii sai antagonici sunt trapezul si deltoidul. In cadrul sau au fost separate doua fascicule majore, unul superior, care se insereaza pe clavicula si pe humerus, si unul inferior, care se prinde de humerus si stern. Functiile pectoralului sunt de a flutura lateral bratele, miscare la care participa in special fasciculul inferior, si de a trage bratul dinspre fata spre trunchi, cand segmentul superior lucreaza mai mult.

Muschiul trapez (Musculus trapezius) reprezinta o arie musculara intinsa de la baza craniului, pana in zona inferioara a coloanei toracice. Ca suprafete de sustinere foloseste osul occipital, apofizele spinoase ale coloanei vertebrale, clavicula si apofiza omoplatului. Este un muschi care poate fi impartit in mai multe portiuni principale:

  • trapezul superior, care se insereaza pe osul occipital si clavicula, avand fibrele oblice, coborand spre umar;
  • trapezul median, care se insereaza pe apofizele primelor 4-5 vertebre toracice si de omoplat, fiind descendente, pana la orizontale spre umar;
  • trapezul inferior, cu puncte de insertie pe restul vertebrelor toracice si omoplat, la care fibrele sunt ascendente spre umar. Principalul sau rol este de a ridica umerii.

Muschiul mare dorsal (Latissimus dorsi) este muschiul care acopera in mare parte spatele median si inferior. Miscarile la care participa sunt: coborarea umerilor, fluturarea bratelor si tragerea acestora prin fata si deasupra capului. Reprezinta cel mai mare muschi striat din intregul organism, fiind antagonic cu pectoralul.

Muschiul oblic extern (Musculus obliquus externus abdominis) este situat de-o parte si de alta a trunchiului. Rolul sau este de a roti lateral trunchiul sau de a-l apleca intr-o parte si in cealalta. Drept antagonic functioneaza muschiul similar de pe cealalta parte a corpului.

Dreptii abdominali sunt formati din patru pachetele de muschi cu fibre asezate vertical sau aproape vertical, separate de tesut conjunctiv, de dimensiuni variabile. Se insereaza pe osul pelvian si pe stern, iar principala lor functie vizibila este de a apropia aceste doua oase. Totusi, ei protejeaza in partea anterioara cavitatea abdominala si sprijina indirect coloana vertebrala.

Exercitii: 4 exercitii simple pentru un bust frumos

6 exercitii Pilates pentru abdomen

Exercitii abdomen – ghid de antrenament complet

Cum poti avea un abdomen plat, fara sa faci abdomene

Cum se fac abdomenele? Invata metoda corecta!

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

1 COMENTARIU

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.