Importanta desertului in alimentatie

0
1163

Desertul este o optiune prin care multi dintre noi isi incheie o masa. Este format, in general, din produse dulci si/sau o bautura, care poate sa fie tot dulce sau nu. Dintre cele mai frecvente tipuri de desert, putem aminti feliile de tort, prajiturile, batoanele de ciocolata, biscuitii, inghetata, budincile, placintele, cremele de ciocolata, si produsele de patiserie. Bauturile asociate cu desertul sunt sucurile naturale, cafeaua, ceaiul, vinul, lichiorul.

Cand se serverte desertul?

Desertul poate fi servit oricand, nu doar la incheierea unei mese; ba chiar este recomandat sa mananci dulciurile inainte de masa, pentru ca iti vor mai scade din apetit si vei manca mai putin, ingerand mai putine calorii. In plus, dulciurile se digera mai usor atunci cand sunt consumate inainte de o masa principala sau in locul unei gustari si nu sunt combinate cu alte alimente care pot ingreuna digestia.

Pentru a digera mancarurile, stomacul secreta anumite sucuri gastrice. Sucurile care descompun alimentele alcaline, de exemplu, sunt diferite de sucurile care descompun alimentele acide. Trebuie sa avem grija in ce procent combinam alimentele, astfel incat sa nu-i cream probleme stomacului. Pentru sfaturi personalizate in alimentatie, adreseaza-te unui nutritionist.

Ce-se-intelege-de-fapt-prin-desert

Ce se intelege, de fapt, prin desert?

Desertul este ca o binecuvantare alimentara pentru oameni si cu totii ne putem bucura de el. Desi este vazut ca o totalitate de produse dulci, acest lucru este partial adevarat. Deserturile din ziua de astazi includ felii de tort si prajituri de casa, dar nimeni nu spune ca nu poti inlocui zaharul cu altceva, de exemplu cu mierea naturala. De asemenea, in ziua de azi, prin “desert” nu se mai intelege neaparat dulceata servita in farfurie de pe vremea bunicilor.

Astazi, oamenii includ mult mai multe alimente in conceptul de desert. Avem nuci, fistic, alune, seminte de tot felul, cereale, si, bineinteles, fructe. Orice fruct poate fi consumat ca desert. Atentie, totusi, fructele se consuma la cel putin doua ore dupa ce ati mancat felul sau felurile principale de mancare. Trebuie ca acestea sa se digere, si abia apoi, puteti sa introduceti si fructele in stomac. Altfel, nu se vor intelege prea bine si va veti balona.

In afara de avantajul evident de a ne schimba starea de spirit in mai bine, desertul ne poate ajuta chiar sa slabim. Da, si nu este vorba de deserturile de fructe, ci chiar de acelea care contin produse dulci, facute cu zahar. Orice dieta care da rezultate permite oamenilor sa manance din cand in cand desert. Nu este vorba de portii mari si nici de exceptii prea dese, dar un desert ici-colo te tine motivat si chiar te ajuta sa slabesti, daca vrei.

Esti la dieta? Nu-i nimic, avem desert si pentru tine

Deserturile care includ ciocolata fac mai mult decat sa te ajute sa slabesti sau sa nu te ingrasi, atat timp cat nu exagerezi. Ciocolata neagra este o minune a alimentelor dulci, avand numeroase beneficii, dintre care unul foarte important este ca tine bolile cardiace la distanta. Un studiu efectuat pe barbati din Suedia cu varste cuprinse in 45 si 79 de ani si care obisnuiau sa manance cate o bucatica de ciocolata pe zi (10 grame) isi redusesera riscul de infarct cu 17% fata de cei care nu mancau deloc ciocolata.

Atat timp cat nu aveti probleme medicale care sa va interzica sa mancati anumite alimente, nu exista niciun motiv pentru care sa renuntati la desert. Mancati desert inainte de mesele principale cu pana la o ora sau dupa cel putin doua ore dupa o masa principala, sau in loc de gustarea de dupa-amiaza. Nu renuntati la desert pentru ca va poate ingrasa sau afecta starea de sanatate. Alegeti deserturile sanatoase si organismul va va multumi.

Cateva recomandari de deserturi sanatoase si gustoase:

Desert cu ciocolata si coaja de portocala

Fursecuri din fulgi de ovaz si ciocolata neagra

Desert sanatos – Inghetata de proteine si migdale

Importanta desertului in alimentatie
5 (100%) 2 vot(uri)

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.