Iti lipseste motivatia de a te antrena? Aceste 5 miscari te pot ajuta sa te dezmortesti

0
84

Desi exista o sumedenie de cercetari care confirma ca activitatea fizica face bine corpului, doar stiinta nu este suficienta pentru a ne convinge sa ne ridicam si sa facem miscare. Unele blocaje mentale frecvente au legatura cu neincrederea in sine si cu indoiala, dar si cu comparatia (care fura bucuria de a face sport), cu distorsiunile cognitive – de genul “totul sau nimic” – care te pot face sa te simti coplesit si sa crezi ca poti face sport numai daca “simti ca ai chef”.

Iti suna familiar? Ei bine, uneori cel mai bun mod de a te simti motivat sa faci miscare este sa valorifici puterea unei doze mici de miscare.
Erica Hornthal, terapeut prin dans si miscare si consilier clinic profesionist, a impartasit recent pe contul sau de Instagram o serie de miscari extrem de utile, care o ajuta ori de cate ori se simte blocata in rutina sa de fitness si simte ca ii lipseste motivatia de a progresa.

“Aceste strategii ne sunt utile atunci cand suntem blocati emotional si cognitiv, lipsiti de motivatie sau fara optiuni, sau cand suntem intr-o stare de hipo-stimulare sau hiper-stimulare si in afara ferestrei de toleranta, spune Hornthal, adaugand ca “aceste interventii functioneaza datorita conexiunii dintre minte si corp”. Iata mai jos cum poti folosi miscarea pentru a obtine motivatie atunci cand vrei sa te antrenezi dar nu simti ca poti.

1. Gaseste un ritm si misca-te in functie de acesta

Iti lipseste motivatia de a te antrena? Aceste 5 miscari te pot ajuta sa te dezmortesti 11

Simplul balans pe ritmul muzicii are potentialul de a creste gradul de atentie si de constientizare, reduce stresul psihologic din organism calmand sistemul nervos si imbunatatind calitatea vietii, potivit unei meta-analize a beneficiilor dansului. Asadar, daca te simti prea coplesit de antrenament, o pauza de dans poate fi exact ceea ce ai nevoie.

2. Balanseaza, leagana, sau misca in forta o parte a corpului

Iti lipseste motivatia de a te antrena? Aceste 5 miscari te pot ajuta sa te dezmortesti 12

Daca te simti coplesit emotional, atat la nivel fizic cat si psihic, miscarea pe ritm este un mod foarte bun de a te conecta cu corpul, aducand un plus de constientizare fata de forma fizica. Poate fi un gest mic, ca de pilda atingerea degetelor de la picioare. “Impulsul fizic influenteaza motivatia cognitiva” spune Hornthal, care adauga ca nu exista niciun mod “corect” de a te misca. Totul se rezuma la micro-miscari, pentru ca miscarile mici atrag schimbari mari.

3. Schimba-ti postura

Iti lipseste motivatia de a te antrena? Aceste 5 miscari te pot ajuta sa te dezmortesti 13

Este de inteles ca nu te simti pregatit sau inspirat sa faci miscare daca te simti cocosat, aplecat sau daca iti tii corpul intr-un fel care face miscarile sa para inaccesibile. Insa si opusul este la fel de adevarat, potrivit lui Hornthal. Miscarea corpului influenteaza conexiunea si activitatea cerebrala, ceea ce poate crea o oportunitate de idei noi, perspective noi, concentrare, atentie si ganduri noi” spune ea. Asadar, trage de umeri catre spate, indreapta coloana si vezi daca nu cumva aceste gesturi mici reusesc sa iti schimbe starea de spirit.

4. Pivoteaza sau schimba directia

Iti lipseste motivatia de a te antrena? Aceste 5 miscari te pot ajuta sa te dezmortesti 14

Modul in care ne miscam influenteaza modul in care gandim. “Asadar, daca vrei sa iti schimbi gandurile, acesta este un mod simplu de a crea un impuls, ceea ce duce la motivatie” spune Hornthal. Daca esti obisnuit sa te misti intr-un singur mod tot timpul, ia in calcul sa incerci activitati care iti impun sa te misti in planuri diferite de miscare. De exemplu, in loc sa te misti mereu inainte – ca atunci cand mergi – incearca o activitate precum tenisul, care te forteaza sa fandezi spre lateral. In acest mod nu iti vei schimba doar perspectiva, ci poti evita si accidentarile si poti stimula longevitatea.

5. Implica atentia in respiratie

Iti lipseste motivatia de a te antrena? Aceste 5 miscari te pot ajuta sa te dezmortesti 15

“Permite respiratiei sa iti ghideze urmatoarea miscare” sune Hornthal. Aceasta este una dintre cele mai simple forme de meditatie. Simplul fapt ca iti directionezi atentia si constientizarea catre inspiratie si expiratie poate amuti gandurile care iti sufoca motivatia, calmandu-ti in acelasi timp sistemul nervos, astfel incat sa depasesti orice blocaj emotional care ti-ar putea sta in cale.

“Corpul in repaus ramane in repaus” spune Hornthal. “Asadar, obiectivul este acela de a crea impuls, ceea ce duce fiziologic si psihologic la motivatie. Miscarile simple si mici sunt cel mai usor mod de a crea impuls”. Nu uita toate acestea data viitoare cand simti nevoia de un pic de zvac si cand vrei sa folosesti miscarea pentru a capata un plus de motivatie.

Sursa: https://www.wellandgood.com/how-use-movement-get-motivated/

5/5 - (1 vote)
Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.