Orez alb si orez brun – continut nutritiv si beneficii

0
9115
orez brun orez alb

orez brun orez alb

Orez alb sau orez brun?

Pana de curand, cand bucataria asiatica a invadat restaurantele de pe meleagurile noastre, orezul era considerat de multi dintre noi un aliment…banal, pe care il preparam rapid atunci cand nu aveam timp sau ingrediente necesare pentru alte feluri de mancare mai elaborate. Si totusi, exista atat de multe tipuri de orez atat de sanatoase incat ar fi pacat sa nu le includem cat de des cu putinta in alimentatia noastra.

Orezul alb si orezul brun sunt poate cele mai cunoscute si discutate tipuri de orez, si pe buna dreptate: in timp ce orezul brun contine bobul in intregime, fiind foarte bogat in magneziu, fier, zinc si fibre si incetinind convertirea carbohidratilor in zahar, cel alb contine doar miezul bobului si, prin urmare, continutul de fibre, vitamine si minerale este considerabil diminuat.

Conform Care2.com, orezul brun contine de aproximativ 2 ori mai mult magneziu, fier si fosfor decat cel alb, de 3 ori mai multa vitamina B3, de 4 ori mai mula vitamina B1 si fibre si de 10 ori mai multa vitamina B6. Datorita continutului sau mare de fibre si seleniu, orezul brun ne apara de cancer la colon, o boala extrem de raspandita din cauza alimentatiei nesantoase din ziua de astazi, de diabet sau boli cardiovasculare, reducand nivelul de colesterol rau – LDL.

Orez alb si orez brun – continut nutritiv

Iata ce ar trebui sa mai stii:

– o cana de orez alb fiert contine in jur de 205 calorii, in timp ce o cana de orez brun fiert – 215;

– o cana de orez fiert alb contine 0g grasimi, in timp ce o cana de orez brun fiert – 2g de grasimi polinesaturate si mononesaturate, adica sanatoase;

– o cana de orez fiert alb contine 55mg de potasiu, in timp ce o cana de orez brun fiert conine 85g potasiu.

In ceea ce priveste continutul proteic si de fibre, 100g de orez alb inseamna, conform Association of Southern Asian Nations (ASEAN), 6.8g proteine si 0.6g fibre, in timp ce 100g de orez brun inseamna 7.9g proteine si 2.8g fibre.

Asadar, daca ai de ales intre orezul brun si cel alb, eu sunt de parere ca n-ar trebui sa stai pe ganduri prea mult si sa incepi sa te bucuri de beneficiile minunate ale bobului de orez integral.

Pofta buna!

Multumim pentru vot!
Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.