Program de sala: cat trebuie sa dureze un antrenament la sala

7
29750

program de sala

Cum iti faci un program de sala, in functie de obiectivul tau

Daca te-ai hotarat sa te apuci de sala, dar nu vrei sau nu poti beneficia de ajutorul unui specialist (desi acest lucru este esential pentru incepatori!), probabil ca nu doar chestiunile ce tin de aparatele pe care trebuie sa le folosesti si in ce ordine trebuie sa faci exercitiile iti sunt straine, ci si durata unei sesiuni dintr-un program de sala coerent.

Cu alte cuvinte, cat stai la sala pentru a te asigura ca antrenamenul a fost unul eficient? Ca in majoritatea aspectelor ce tin de sala si diete… depinde.

Program de sala pentru mentinere sau pentru slabit?

Un program de sala este compus, in mod normal, din exercitii cardio si cu greutati (da, si femeile trebuie sa faca exercitii cu greutati, din varii motive). De obicei doamnele si domnisoarele incep antrenamentul cu exercitiile cardio – banda, bicicleta eliptica, bicicleta stationara, stepper etc, in ciuda unui aspect esential pentru cei care isi doresc sa slabeasca: exercitiile cu greutati facute inainte de cardio diminueaza rezervele de glicogen si determina organismul sa „foloseasca” grasimea mai repede in cadrul exercitiilor cardio.

Daca iti doresti doar sa te mentii si sa iti tonifici corpul, antrenamentul cardio poate dura in jur de 30 minute, la o intensitate moderata, de 4-5 ori pe saptamana. Daca, pe de alta parte, iti doresti sa elimini stratul adipos inestetic, antrenamentul cardio trebuie sa dureze cel putin 40 minute, iar odata ce te obisnuiesti si vrei sa progresezi, acesta se poate intinde si pe 60 minute.

Cat despre exercitiile cu greutati, cu riscul de a ma repeta, iti reamintesc ca acestea trebuie sa fie incluse intr-un program de sala. Pentru o femeie care isi doreaste sa se mentina sau sa dea jos cateva kilograme, 30 minute de exercitii cu greutati pot fi suficiente, iar un aspect esential pe care trebuie sa il ai in vedere este sa lasi sa treaca intre 48 si 72 ore inainte de a antrena aceeasi grupa de muschi folosind greutatile.

In concluzie, o sedinta de antrenament la sala pentru un incepator dureaza, in medie, 75 minute. Exercitiile de incalzire nu sunt de obicei incluse in acest interval de timp, dar depinde foarte mult de tipul de exercitii si de persoana.

Pentru tine cum arata un program de sala ideal? Cat timp petreci la sala si de cate ori pe saptamana te antrenezi?

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

7 COMENTARII

  1. Salut am și eu o întrebare va rog dacă ma puteți ajut eu vreau sa mai slăbesc și mam băgat la sala cum pot sa slăbesc?

  2. Eu stau în sală 2 ore de 3 ori pe săptămnă, mă antrenez cu greutăți cardio fac odată pe săptămînă şi mă simpt fit

  3. Eu nu merg la sala, nu mi a placut niciodata sa inghit praful de la sala:)) preferam joggingul doar ca din cauza sanilor nu mai pot alerga asa cum imi doresc:( vin dupa un repaos de sport de cativa ani, si incerc sa fac acasa cate 8 minute de abdomene, apoi 8 minute pt picioare, 8 pt brate si 8 pt fesieri. Dupa care merg pe jos pana la serviciu lejer. Intrebarea mea este, in ce ordine ar trebui sa fac aceste exercitii, daca exista o ordine. Multumesc

  4. 40-45min.exercitii cu greutati,urmat de cel putin 45 min.cardio. 20-30min de cardio este insuficient, avand in vedere faptul ca incepand cu cele 20 min.corpul incepe sa arda grasimile.

  5. Eu spre exemplu fac si antrenamente cu greutati , dar si cardio, 6 zile pe saptamana, alternez o zi de cardio alta cu greutati, insa nu depasesc niciodata 60 minute/ sedinta deoarece un antrenament mai lung ma face sa fiu mai obosit in sedinta urmatoare…

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.