Pune-ti pofta in cui!

0
854
Pofta

Pofta ma tine pe loc

PoftaEsti pusa pe fapte mari! Ti-ai facut abonament la sala, ti-ai stabilit o dieta sanatoasa si esti gata sa-ti iei adio de la burtica, solduri late si celulita.

Toate bune si frumoase pana cand ajungi la raionul de dulciuri. Pofta a fost pur si simplu prea mare si ai ascuns si o ciocolata printre legumele si fructele cumparate. Un baton nu o sa-ti dea peste cap intregul regim. Dar daca ti se face iarasi pofta…

 

“O gustare din cand in cand nu-mi va face rau daca ma tin in continuare de regim.”

Gresit! Dietele se stabilesc pe baza numarului de calorii de care ai nevoie intr-o zi. Daca mananci o inghetata gandindu-te ca nu se pune pentru ca ai avut o salata la pranz, te inseli amarnic. Inghetata se pune…mai ales pe solduri! Si asta pentru ca ai depasit numarul zilnic de calorii.

Pofta – nu-i pot rezista!

Dar de unde apare pofta si de ce nu ii pot rezista? Nu e vina ta! Daca nu poti face fata tentatiei nu inseamna ca n-ai vointa. Pur si simplu n-ai ce face, asa esti construit. Pe vremea stramosilor nostri, cand mancarea nu se gasea la supermarket, corpul poftea dupa nutrientii de care avea nevoie. Dar atunci oamenii isi procurau singuri hrana si e clar ca nu consumau cat mancam noi astazi.

Organismul inca functioneaza asa, dar in zilele noastre e mult mai usor sa cazi in capcana poftelor cand ai mii de alimente delicioase la dispozitie. Dar sunt cateva modalitati prin care poti combate sau macar pacali pofta…

Iti e pofta din nou? Rezista eroic!

Gaseste cauzele – Urmareste-ti cu atentie rutina zilnica si stabileste care sunt cauzele poftelor tale. Treci pe langa un Mc’Donalds in drum spre munca? Te-ai obisnuit sa mananci chipsuri cand te uiti la serialul tau preferat? Atunci alege alta ruta spre serviciu sau nu mai cumpara deloc chipsuri ca sa nu ai ce sa rontai. Fa orice iti sta in putinta sa iti schimbi rutina nesanatoasa.

Fa-ti un program – Stabileste orele la care vei manca si nu te limita la doar 3 mese pe zi. Poti adauga si gustari sanatoase in orar astfel incat sa nu treaca mai mult de 5 ore de la ultima masa.

Fa-ti pe plac – Variaza dieta si nu manca aceleasi lucruri in fiecare zi. O alimentatie plictisitoare duce inevitabil la pofte. Poti sa-ti faci pe plac si sa mananci ceva bun. Inspira-te de aici.

Gusta putin – Cand ai pofta de ceva dulce asteapta 10 minute. Gandeste-te bine daca vrei acel dulce sau daca ai prefera mai bine un fruct sau un ceai. Daca tot vrei sa mananci, gusta putin, atat cat sa-ti satisfaci pofta.

Inlocuieste – Cand o punga de chipsuri ti-a luat ochii, incearca sa gasesti o alternativa sanatoasa, precum alunele sau migdalele prajite.

Nu renunta – Ai comis-o! Ai mancat acea inghetata si acum iti pare rau. Dar nu renunta la dieta doar pentru ca ai avut o scapare. Gandeste-te ca ai avut o gustare, te-ai bucurat de ea, dar acum e timpul sa te intorci la slabit.

Egaleaza – Iar ai avut pofta de ceva ce nu trebuia si ti-ai facut de cap la pranz. Las-o mai moale cu cina si fa-ti doar o salata sau ceva cu mai putine calorii asa incat sa ramai in limita necesarului zilnic.

 

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.