10 reguli de alimentatie de respectat in fiecare zi!

2
3917

reguli de alimentatie

Reguli de alimentatie pentru un corp puternic

Zi de zi ne promitem ca vom face mici schimbari in stilul nostru de viata pentru a ne simti mai bine si pentru a trai mai sanatos, insa suntem bombardati de atat de multe informatii referitoare la silueta si sanatate, incat nu mai stim de unde sa incepem si ce sa facem mai intai. Din acest motiv, m-am gandit sa iti prezint astazi o lista cu cele mai importante si simple 10 reguli de alimentatie, pe care ar trebui sa le aplici zilnic.

Asadar, salveaza-ti articolul sau printeaza-l si lipeste-l pe frigider, pentru a te asigura ca, macar in ceea ce priveste alimentatia, esti pe drumul cel bun. Dincolo de aceste reguli de alimentatie majore exista, bineinteles, numeroase alte recomandari… dar sa o luam treptat!

10 reguli de alimentatie care iti vor schimba viata

Si nu, nu este o exagerare si nici o exprimare excesiv de “metaforica”. Incearca sa urmezi macar o saptamana aceste reguli de alimentatie si vei vedea cum calitatea vietii tale se va imbunatati semnificativ. 🙂

1. Incepe fiecare zi cu un pahar cu apa pentru imbunatatirea metabolismului, revigorarea, hidratarea si detoxifierea intregului organism.

2. Ia micul dejun in fiecare zi! Micul dejun ne ofera energie, imbunatateste capacitatile cognitive si ne ajuta sa consumam mai putine alimente de-a lungul intregii zile, in special daca este bogat in proteine si cu un continut mic de zahar. Click aici pentru cele mai recomandate alimente dimineata.

3. Bea 1-2 pahare de apa inainte de fiecare masa. Conform Menshealth.com, aceasta este una dintre cele mai eficiente metode de a slabi rapid, de a indeparta stratul adipos inestetic si de a-ti asigura necesarul zilnic de apa.  Persoanele care aplica aceasta regula consuma semnificativ mai putine alimente, fara a resimti o senzatie de foame mai puternica decat ceilalti.

4. Include proteine in fiecare masa/ gustare. Proteinele la micul dejun sunt deosebit de importante, dar si in cadrul celorlalte mese, deoarece acestea iti vor oferi rapid o senzatie de satietate si iti vor furniza aminoacizii esentiali pentru o functionare optima a organismului si pentru o recuperare rapida.

Acest lucru nu inseamna sa maananci carne sau lactate la fiecare masa, exista numeroase surse de proteine de origine vegetala: soia, fasole, nuci, alune si migdale, orez integral, hrisca, naut, mazare, cereale integrale, quinoa, seminte de floarea soarelui si de dovleac, ciuperci.

5. Fibre, nu carbohidrati! Una dintre cele mai simple reguli de alimentatie, care te poate ajuta sa scapi de kilogramele in plus mai usor, este sa lasi deoparte obsesia pentru carbohidrati si sa te concentrezi pe fibre. Nu cantitatea de carbohidrati dauneaza siluetei, ci calitatea, motiv pentru care iti sugerez sa incerci sa consumi cat mai multe fibre din surse precum cereale integrale, fasole, mazare, crucifere, linte, soia, orez integral, ovaz, grau, porumb, pere, prune, banana si struguri, alimente care sunt si foarte bogate in carbohidrati complecsi.

6. Mai mult nu inseamna neaparat mai bine. Da, exista anumite alimente pe care ar trebui sa le consumam in cantitati mai mari, cum ar fi cele bogate in fibre, insa nu trebuie sa exageram! Consumul de fibre ar trebui sa fie de aproximativ 25g pe zi pentru femei si 40g pentru barbati. Altfel, balonarea iti va da mari batai de cap si vei petrece mult timp la toaleta…

7. Ia ulei de peste. Pentru ca probabil nici tu nu consumi peste atat de des cat ar trebui si pentru ca suplimentele contin cantitati mai mari de ulei de peste, este indicat sa iei, macar din cand in cand, suplimente de Omega 3, 6 si 9. Uleiul de peste este extraordinar de benefic pentru sanatatea sistemului cardiovascular si pentru rinichi, accelereaza arderea grasimilor si protejeaza frumusetea pielii, a parului si a unghiilor.

Reguli de alimentatie: ce eliminam si ce adaugam in dieta

8. Evita caloriile… lichide.  Bauturile carbogazoase, ceaiurile  si cafelele cu zahar, cocktailurile, berea si alte bauturi sunt incarcate cu calorii care se depun usor si se inlatura extrem de greu. De altfel, de multe ori consumam mai multe calorii din bauturi decat la o masa, iar apoi ne intrebam cum de ne-am ingrasat vazand cu ochii… din “nimic”. Caloriile lichide sunt poate cei mai mari dusmani ai siluetei, deci stai departe de ele!

9. Fructele si legumele – baza meselor tale. Iata una dintre acele reguli de alimentatie cu adevarat esentiale, atat pentru sanatate, cat si pentru un trup svelt: fiecare masa trebuie sa contina in proportie de 80% vegetale si 20% proteine si cereale.reguli de alimentatie

10. Mananca des! Gustarile mici si dese, cheia marilor succese! 😉 Desigur, acest lucru nu inseamna ca trebuie sa rontai tot timpul, insa este important sa nu te infometezi intreaga zi, pentru ca seara vei da iama in frigider si-ti vei distruge regimul. Fructele, semintele, nucile, chiar si legumele crude reprezinta idei minunate de gustari intre mese.

Tu cate dintre aceste reguli de alimentatie aplici zilnic?

 

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

2 COMENTARII

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.