Sarit coarda

5
6567

sarit coardaHai la sarit coarda! Este sanatos si placut.

Boxerii stiu de zeci de ani acest lucru: saritul corzii este un excelent antrenament. Nu-i asa ca atunci cind vorbesc despre saritul corzii iti vin in minte imagini cu fetitele din fata blocului sarind coarda? Acest exercitiu are foarte multe avantaje. Boxerii, de exemplu, gasesc in el un excelent mod prin care ard caloriile din organism, isi imbunatatesc detenta si isi dezvolta musculatura picioarelor, in special cea a gambelor. Fizicul se cladeste mai puternic, se normalizeaza tensiunea arteriala si se imbunatateste circulatia singelui.
A venit primavara. Hai la sarit coarda! Exercitiul efectuat zilnic in aer liber are efecte benefice asupra intregului organism. Nu este deloc greu si nici complicat sa iesi dimineata intr-un parc si sa alergi, pentru ca, dupa ce termini seria de jogging sa scoti din buzunar o coarda si sa executi citeva serii de sarituri. Se spune chiar ca saritul corzii este mai eficient ca jogging-ul sau ciclismul, este util la arderea grasimii in surplus din corp, aduce un plus de forta si vigoare organismului si poate fi practicat oriunde, pe spatii restrinse si cu o minima dotare (o coarda). Coarda utilizata nu trebuie sa fie ceva special. Poate fi din plastic sau nylon, ori chiar din sfoara.

Tehnici de sarit coarda

Tehnica de baza este foarte simpla: sari doar atit de sus cit sa permiti sa-ti treaca pe sub talpi coarda. Roteste coarda doar din incheieturile miinilor, fara a incorda prea tare bratele. Pentru inceput este recomandabila o coarda din plastic sau nylon, deoarece taie mai bine aerul decit cea din bumbac. Executa miscarea mai lent, pentru a o invata si pentru a nu te incurca. Cheia pentru o buna miscare consta in mentinerea unei posturi destul de incordata, dar nu foarte rigida, mentinerea unui ritm constant si sariturile sa fie doar atit de inalte cit sa permita trecerea corzii pe sub talpi. Se poate sa treaca 2-3 sedinte pina sa te simti confortabil atunci cind sari coarda, dar odata ce ti-ai intrat in mina, totul este foarte simplu.sarit coarda

Incepe cu miscarea de baza: saritul pe ambele picioare. tine capul sus si privirea inainte. Nu misca picioarele inapoi (nu le indoi in aer). Nu dispera daca ti se agata coarda de picioare sau de cap; se intimpla oricui. Odata ce ai invatat miscarea de baza (saritul cu ambele picioare), poti trece la miscari mai complicate. De exemplu, executa 10 sarituri pe piciorul drept, apoi 10 sarituri pe stingul si repeta. Sau executa primul salt normal, apoi, in timp ce coarda executa miscarea de ridicare prin spate, de la picioare inspre cap, incruciseaza miinile si executa un salt cu miinile incrucisate in fata. Continua asa alternativ de 10 ori cu miinile incrucisate si de 10 ori normal. Pentru o miscare mai avansata, incepe cu un salt normal cu ambele picioare, apoi sari cind pe un picior, cind pe altul alternativ, la fiecare rotatie a coardei. Se mai poate executa si saritul coardei inapoi, atunci cind ai dobindit o buna coordonare a miscarilor. Iata si o miscare prin care-ti poti lucra si abdomenul: la fiecare saritura adu genunchii la piept, astfel lucreaza si abdominalii. Pentru a-ti lucra si bratele si pieptul incearca sariturile duble, cind rotesti coarda de doua ori in jurul corpului in timpul unei singure sarituri. In final un ultim sfat: incearca sa te destinzi in timpul exercitiului si sa te distrezi.

 

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

5 COMENTARII

  1. saritul corzii ajuta la slabit!puteti sa il practicati de cate ori vreti pe saptamana cel mai bine ar fi de 4 ori pe saptamana!Dar nu trebuie sa faceti 1000 de sarituri odata!
    Progresiile pot fi urmatoarele:
    I 100sarituri
    II 200sarituri
    III300 si tot asa

  2. Diana cat ai slabit?facand 1000 de sarituri zilnic? ai tinut si regim?vreau sa incep si eu sa sar coarda da nu stiu daca este de ajuns 1000 de sarituri zilnic…astept un raspuns mersi

  3. Sincer sa fiu m-ati ajutat mult, mi-am reamintit de saritul corzii. Uitasem de coarda, pana acum 2 ani o adoram, practicam de cel putin 5 ori pe saptamana. Odata ce am lasat-o, m-am lenevit. Ma antrena sa fac si alte sporturi. Acum mi-am recapatat “pofta” de sarit. Recomand, dar fara excese.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.