Spirulina pentru slabit, beneficii, administrare si efecte secundare

1
30665
spirulina pentru slabit

spirulina pentru slabit

Surplusul de kilograme si cautarea continua de noi modalitati de a scapa de el reprezinta o preocupare curenta. Din fericire, in ultimul timp au fost descoperite si redescoperite numeroase suplimente si alimente nemaipomenite pentru problemele si nevoile noastre zilnice. Inclusiv pentru pierderea in greutate.

Daca iei considerare sa faci schimbari in regimul tau alimentar, astfel incat sa pierzi in greutate sau, pur si simplu, sa-ti imbanatesti starea de sanatate, un supliment natural se poate dovedi o solutie eficienta.

Un astfel de supliment este si spirulina, un superaliment indelung laudat pentru proprietatile sale uimitoare. Dar, este intr-adevar eficienta spirulina pentru slabit?

Ce este si cum se foloseste spirulina pentru slabit?

spirulina pentru slabit

Daca esti cu adevarat hotarata sa fii in cea mai buna forma, alaturi de o alimentatie sanatoasa si un program de antrenament, un supliment alimentar bine ales iti poate maximiza rezultatele.

Atunci cand vine vorba de pierderea in greutate, un supliment natural este optiunea cea mai sigura. Cele mai multe dintre ele pot asista cu succes procesul de slabire, fara a-ti pune sanatatea in pericol.

Alimentele pe care le consumam sunt descompuse in nutrienti pe care organismul ii asimileaza sub forma de grasime. Ulterior, aceasta ste transformata in energie. Daca aceste rezerve inmagazinate nu sunt consumate, continua sa se acumuleze, iar rezultatul sunt kilogramele in plus.

Ce este spirulina?

Corpul transforma grasimea in energie intr-un ritm lent; cu cat suntem mai putini activi, cu atat procesul este mai incet. Aici intervin suplimentele. Acestea elibereaza energia inmagazinata. Astfel, grasimile vor fi topite mai repede. Similar functioneaza si spirulina.

Spirulina este o microalga, una dintre cele mai vechi plante cunoscute. A fost cu succes cultivata inclusiv in laboratoare, astfel incat sa fie disponibila pretutindeni pe glob. Superalimentul a fost introdus pe piata in anii 1970, chiar daca oamenii obisnuiau s-o consume si cu sute de ani in urma.

Motivul pentru care spirulina a fost catalogata superaliment se datoreaza compozitiei sale. Contine cantitati semnificative de nutrienti: proteina, acizi grasi esentiali, betacaroten,  vitamina B, C, E si clorofila.

Cum actioneaza spirulina?

In prezent, gasesti spirulina in magazinele de specialitate, sub forma de pastile, fulgi sau pudra. Cei mai multi oameni prefera spirulina pudra, care poate fi incorporata usor in diferite preparate (salate, supe, smoothie-uri etc.)

Spirulina este o sursa excelenta de proteina, foarte importanta atunci cand vrei sa slabesti. Proteinele de calitate iti dau senzatie indelungata de satietate. Astfel, nu vei manca mai mult decat organismul are nevoie.

De asemenea, spirulina are un indice glicemic foarte mic. Astfel de alimente se digera greu, ceea ce inseamna ca senzatia de foame se va instala cu intarziere, iar apetitul pentru gustari dulci sau sarate va fi diminuat considerabil.

O tableta standard de 500mg de spirulina contine numai 2 calorii.

Spirulina are un continut foarte mic de calorii. Iti furnizeaza 3,9 calorii/gram de proteina. Un numar nesemnificativ, comparativ cu 65 calorii/gram de proteina provenita din carne de vita, de exemplu.

Asadar, spirulina asigura mare parte din necesitatile nutritive zilnice, intr-un numar redus de calorii.

Continut nutritional spirulina/100g

Calorii/100g %DV
Calorii 290 14%
Carbohidrati 85,1
Grasimi 64,6
Proteine 140

 

Vitamine/100g %DV
Vitamina A 570 IU 11%
Vitamina C 10,1 mg 17%
Vitamina E 5 mg 25%
Vitamina K 25,5 mcg 32%
Riboflavina 3,5 mg 216%
Niacina 12,8 mg 64%
Vitamina B6 0,4 mg 18%
Folati 64 mcg 23%

 

Minerale/100g %DV
Calciu 120 mg 12%
Fier 28,5 mg 158%
Magneziu 195 mg 49%
Fosfor 118 mg 12%
Potasiu 1363 mg 39%
Sodiu 1048 mg 44%
Zinc 2 mg 13%
Cupru 6,1 mg 305%
Mangan 1,9 mg 95%
Seleniu 7,2 mcg 10%

Spirulina pentru slabit – Dozaj si administrare

spirulina pentru slabit

Doza recomandata de majoritatea producatorilor si specialistilor in nutritie este de 500 mg de 3-4 ori pe zi. Cantitatea de spirulina recomandata nu este inca standardizata. Cu toate acestea, ideal este sa urmezi indicatiile inscrise pe ambalajul produsului.

De asemenea, este recomandat sa consulti medicul inainte sa incluzi spirulina in regimul tau alimentar.

Foarte multi oameni iau spirulina in timpul mesei, incorporata in diferite preparate. Motivul este acela ca administrata astfel va suprima apetitul, datorita continutului nutritional, ceea ce inseamna ca vei manca mai putin si iti va fi mult mai usor sa-ti controlezi apetitul.

Atentie! Spirulina nu se adauga in procesul de gatire, ci la final, pentru a nu-si pierde din valoarea nutritionala.

Administrarea suplimentelor de spirulina pentru slabit se face inainte de mese, cu 15 minute, pana la 1 ora.

In unele cazuri, daca obiectivul urmarit este imbunatatirea starii de sanatate, nu neaparat pierderea in greutate, se recomanda suplimentarea cu spirulina dupa mese.

Alte beneficii ale consumului de spirulina pentru sanatate

spirulina pentru slabit

Pe langa faptul ca te ajuta sa scapi de kilogramele in plus, spirulina are efecte benefice uimitoare asupra starii de sanatate. Iata cateva dintre ele.

Spirulina intareste sistemul imunitar. Acest lucru se datoreaza compozitiei sale. Contine cei 8 aminoacizi esentiali, si alti 10 non-esentali, antioxidanti precum betacarotenul, complexul de vitamina B, o multime de minerale si acizi grasi esentiali, proteine si probiotice.

Un studiu realizat inca din 1988 in Japonia, precum si altele mai recente, a descoperit ca spirulina reduce nivelul colesterolului si diminueaza inflamatiile care pot cauza, la randul lor, acumularea colesterulului in sange. Suplimentarea cu spirulina ajuta la depozitarea colesterolului acolo unde este necesar in organism, impiedicand acumularea acestuia in peretii arteriali, unde poate afecta sistemul cardiovascular.

Spirulina are efecte benefice asupra sanatatii mintale si acuitatii cognitive. Datorita concentratiei mare de L-Triptofan, aminoacid care produce neurotransmitatorii melatonina si serotonina, spirulina are efecte benefice asupra memoriei si poate imbunatati starea de spirit.

Spirulina: efecte secundare posibile

Spirulina este un supliment sigur, iar efectele secundare neplacute pot aparea numai in care produsul este contaminat:

  • dureri de stomac;
  • greata;
  • varsaturi;
  • slabiciune;
  • sete;

Asadar, pentru a evita orice neplaceri, asigura-te intotdeauna ca folosesti suplimente de spirulina de calitate.

Este deosebit de important sa respecti dozajul si sa nu depasesti sub nicio forma cantitatea de 50 grame pe zi. Spirulina contine cantitati destul de mari de acid nucleic, care, o data metabolizat, duce la formarea acidului uric.

De asemenea, suplimentarea cu spirulina nu este recomandata femeilor insarcinate, care alapteaza sau copiilor.

Surse: 

https://draxe.com

http://nutritiondata.self.com

http://www.spirulinareviews.com

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

1 COMENTARIU

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.