Stretching la bara de balet

0
323

Stretchingul este la fel de important ca şi încălzirea de la începutul antrenamentului. Practicarea stretching-ului te ajută să câştigi şi să îţi păstrezi flexibilitatea, să îţi stimulezi sistemul limfatic. Stertching-ul te ajută să îţi relaxezi musculatura întregului corp şi să poţi executa miscările din viaţa de zi cu zi cât mai bine şi mai uşor. De asemenea, stretching-ul nu relaxează doar muşchii, ci şi mintea. Te ajută astfel să te deconectezi şi sa poţi scăpa de stresul acumulat pe parcursul zilei.

Îţi recomandăm, ca exercitiile de stretching să le execuţi în condiţiile unei relaxări complete a musculaturii şi neapărat să începi cu o încălzire a musculaturii.

Folosirea unei bare de balet pentru stretching poate ajuta într-adevăr să îţi îmbunătățeşti flexibilitatea. Prin efectuarea acestor întinderi de câteva ori pe săptămână, vei dobândi o flexibilitate extraordinară.

Se vor executa pe rând, câte unul sau două pe fiecare grupă de muşchi, plecând de la partea superioara a corpului până la cea inferioară. Pauzele între exerciţii vor fi de cel putin 10 secunde. Pentru ca unele posturi pe care le presupun exerciţiile pot fi destul de incomode, trebuie să fii atenta sa nu forţezi muşchiul. Este foarte important sa controlezi mişcarea, iar întinderea să fie progresivă şi lentă.

În continuare, Nona Trif, primul instructor de barre din România şi fondatoarea Barre Fitness Academy, va prezenta câteva exerciţii de barre stretch, pentru optimizarea flexibilitaţii şi mobilităţii corpului.

Întinderea piciolului pe bară

Stai cu faţa la bară, mainile pe bară, tine-te uşor pentru mai mult echilibru. Ridică un picior pe bară, cu vârful ascuţit şi orientat spre exterior. Plimbă uşor piciorul de-a lungul barei, lasă-l să alunece atat cât poţi, fără să exagerezi. Adu piciorul într-o poziţie confortabilă, blochează poziţia şi întinde braţele spre vârful piciorului. Menţine câteva secunde, apoi repetă pe celălalt picior.

Stretching la bara de balet 1
Pas 1
Stretching la bara de balet 2
Pas 2

Întindere laterală la bară

Acest exerciţiu întinde muşchii marele dorsal, pătratul lombar şi oblicii abdominali. Avantajul acestui stretching este că, întinderea pătratului lobar, ameliorează durerile lombare. Acest muşchi ar trebui întins zilnic, mai ales de către persoanele care stau mult în şezut.

Stretching la bara de balet 3

Exerciţii de stretching pentru coapse şi şolduri

Stai cu faţa la bară si apleacă-te, sprijinindu-te cu antebraţele suprapuse pe bară. Ţine spatele drept, apuca varful piciorului stang cu mana dreapta şi trage  usor de el spre tine. Aşează piciorul peste celălalt care este uşor flexat. Mentine pozitia 10-20 de secunde, apoi repetă exerciţiul pentru celălalt picior.

Stretching la bara de balet 4

Poziţia cat & cow

Este o mişcare yoga, care poate ameliora durerile de spate. Stai cu faţa la bară, apleacă-te cu braţele întinse pe bară, spatele drept, capul între braţe. Pe masură ce inspiri, arcuieşte-ţi coccisul, ridicand în acelaşi timp pieptul şi capul. Atunci cand expiri, relaxează coccisul şi curbează-ţi coloana vertebrală, lăsând capul şi pieptul în jos. Repetă această mişcare de cel putin patru ori.

Stretching la bara de balet 5
Pas 1
Stretching la bara de balet 6
Pas 2

Răsuciri de trunchi

Minutele lungi petrecute la birou, pot duce la dureri de spate şi umeri încordaţi. Stai cu faţa la bară, apleacă-te cu braţele întinse pe bară, spatele drept, capul între braţe. Răsuceşte-ţi uşor trunchiul de la stânga spre dreapta. Stai intre 30 si 60 de secunde in aceasta pozitie, apoi repeta miscarea pe partea stângă. Exerciţiul se poate executa stând în picioare cu genunchii uşor flexaţi, sau în genunchi, unde extensia spatelui este şi mai mare.

Stretching la bara de balet 7
Pas 1
Stretching la bara de balet 8
Pas 2

Extensia trunchiului

Întinde-te pe burtă cu faţa spre bară. Ridică-te uşor şi prinde-te cu mâinile de bară, menţine câteva secunde, apoi repetă.

Stretching la bara de balet 9

Ti-a placut?

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.