Sunt prea slaba – cum sa te ingrasi intr-un mod sanatos

5
7913
sunt-prea-slaba

sunt-prea-slabaNu este nimic neobisnuit sa vrei sa te ingrasi. Asa cum exista diete pentru slabit, de ce nu ar exista si solutii pentru ingrasat? Fie ca ai metabolismul rapid, fie ca nu reusesti sa consumi indeajuns de multe alimente sau oricare ar fi motivele pentru care iti spui mereu “Sunt prea slaba!”, afla ca se poate. Poti sa ajugi la greutatea pe care ti-o doresti, dar important este sa o faci intr-un mod sanatos

De la Sunt prea slaba! la Arat minunat!

Sunt convinsa ca arati minunat oricum, dar important este sa te simti minunat. Iar daca asta presupune cateva kilograme in plus, iata de unde poti incepe:

 1. Stabileste numarul de calorii pe care ar trebui sa il consumi zilnic. Pentru a ajunge la acest pas, trebuie sa stabilesti mai intai rata metabolica, a carei formula este urmatoarea:

RM = 9,99xG + 6,25xI – 4,92xV+166xg -161

Unde:

G = greutatea in kilograme

I = inaltimea in centimetri

V = varsta

g = gen (1 pentru barbati si 0 pentru femei)

Pentru a calcula cantitatea zilnica de calorii foloseste urmatoarea formula:

RM(rata metabolica)x1,15

Rezultatul este numarul de calorii de care ai nevoie in fiecare zi pentru a-ti pastra GREUTATEA ACTUALA.

2. Mareste numarul de calorii. Dupa ce ai aflat pe ce baza se poate construi, incepe sa adaugi mai multe calorii. In general, pentru a ajunge la rezultatele dorite, se adauga aprox. 500 de calorii zilnic. Daca faci sport in fiecare zi, atunci ar trebui sa adaugi chiar mai multe. Ideal ar fi sa stabilesti si cate calorii consumi la sala.

3. Nu sari peste cele 3 mese principale ale zilei, plus cele 2-3 gustari. Poti chiar sa maresti numarul de mese pentru ca atunci cand esti slab ai senzatia de “plin” mult mai repede. Nu este o regula insa.

4. Nu sta mai mult de 4 ore nemancata, sub nicio forma. Pe langa faptul ca vei pierde energie, intreg planul de ingrasare pe care l-ai pus la bataie va fi ruinat. E bine sa ai mereu mancare la indemana. Consistenta este cheia.

Sunt prea slaba, dar nu vreau sa mananc nesanatos

Una dintre cele mai mari erori, adanc inradacinate in mintile oamenilor, este ca atunci cand esti slab poti sa mananci orice. Poti sa mananci orice, sa pui ceva celulita si sa ramai la fel de slab, iar ca bonus sa ramai si cu cateva probleme de sanatate. Si procesul de ingrasare, si cel de slabire functioneaza pe acelasi principiu al alimentelor sanatoase. Iata ce trebuie sa contina alimentatia ta:

  • Mancaruri dense, dar sanatoase. Daca nu poti sa manaci mult deodata, alege mancaruri bogate in carbohidrati, proteine si grasimi sanatoase, dar care vin la “pachet mic”. De exemplu, untul de arahide, fructele uscate, ciocolata neagra, bananele, etc.  Nu uita de peste, mai ales somon si ton, dar si de branza, avocado sau alte legume sanatoase.
  • Bea ceea ce trebuie. Nu alege bauturi bogate caloric, ci bauturi santoase si bogate in nutrienti. In loc de bauturile carbogazoase, alege-le pe cele naturale,  lapte sau milkshake.
  • Mananca inainte de a merge la culcare. Fenomenele regeneratoare ale organismului au loc in timpul somnului. O gustare sanatoasa exact inainte de culcare este combustibilul de care ai nevoie. Proteina “curata”, ca mazarea sau avocado, este alegerea ideala.
  • Ridica greutati! Daca vrei sa transformi acel exces de calorii in muschi si nu in tesut adipos, mergi la sala. Antrenamentele cu greutati vor ajuta la construirea masei musculare.
Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

5 COMENTARII

  1. Bună, mă numesc Denisa și am aproape 15 ani (peste 2 luni ii împlinesc) si am 42 de Kg sunt slaba ,chiar foarte slaba abea îmi găsesc pantaloni care sa nu fluture pe mine ca pe gard,am fost si la doctor si am luat vitamine,nimic ,nimic nu s-a întâmplat, cum să fac sa mă îngraș?

  2. Bună.Ma numesc Georgiana ,am 15 ani ,1,54 si 39 de kg .sunt foarte slaba,la picioare am găuri.
    Si sunt scândură ,practic nici fund în pantaloni nu am si toți copii rad de mine.
    Ce sa fac?
    Ce sa iau?
    Mănânc orice dar nu se prinde

    • Buna, Georgiana,

      Greutatea ta nu mare ingrijorator de mica. Cu toate acestea, iti recomand sa consulti un medic nutritionist, pentru ca te afli intr-o perioada critica, in care corpul tau este in dezvoltare. De asemenea, este important sa ai o dieta cat mai variata, sanatoasa si echilibrata.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.