Textura alimentelor influenteaza perceptia asupra caloriilor

0
801
textura-alimentelor

textura-alimentelorSavuros sau iute? Nu, savuros sau crocant? Cam asa ar suna intrebarea celor care urmeaza o dieta sau care sunt pur si implu atenti la consumul caloric zilnic. Te-ai gandit vreodata ca felul in care percepi alimentele determina si cantitatea pe care ajungi sa o consumi?

Textura alimentelor influenteaza cantitatea alimentelor consumate!

O cercetare realizata la Universitatea din  Florida a demonstrat ca imaginea pe care ne-o cream in minte referitoare la textura alimentelor si felul cum sunt ele mestecate ne fac sa mancam mai putin sau mai mult. Prin urmare, data viitoare cand alegi alune sau paine prajita in detrimentul inghetatei, asigura-te ca poti sa te si opresti atunci cand trebuie.

In cadrul experimentului mai sus mentionat, participantii au fost rugati sa estimeze numarul de calorii pe care il au alimentele pe care ei le considera tari, moi, grele, dure sau delicate in ceea ce priveste textura (nu gustul, atentie).

Intr-un alt studiu, participantii au fost rugati sa urmareasca o serie de reclame crezand ca iau parte la un test. Li s-au dat cateva negrese (brownies) ca semn „de multumire” pentru timpul acordat: jumatate au primit prajiturele proaspete si moi, jumatate prajiturele mai crocante. La sfarsitul experimentului, ambele grupe au fost analizate, iar cei care primisera prajiturele crocante mancasera mai mult decat ceilalti.

Cercetatorii au ajuns la concluzia ca motivul pentru care percepem mancarea crocanta ca fiind saraca din punct de vedere caloric este cauzat de timpul pe care il petrecem mestecand.

Cu cat mesteci mai mult, cu atat ai impresia ca mananci mai putin.

In plus, nu toate alimentele moi si usoare au un continut caloric ridicat. De exemplu, amestecul de fulgi de ovaz si iaurt.

Ce concluzie trebuie sa tragem in urma acestor cercetari? Ca nu doar gustul ne poate influenta alegerile cand vine vorba de alimentatie, ci si felul in care arata anumite alimente. Textura alimentelor, dupa cum am putut vedea, poate duce la cresterea in greutate fara ca noi sa fim constienti de acest lucru.

Asadar, inainte de a alege o gustare sau alta, cititi cu atentie informatiile de pe ambalaj. Acolo exista date exacte despre numarul total de calorii 🙂

Sursa cercetare: webmd

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.