Un stil de viata sanatos – 10 schimbari absolut necesare

1
9807

un stil de viata sanatos

Un stil de viata sanatos si greselile noastre zilnice

Un stil de viata sanatos nu inseamna neaparat sa alergi zeci de kilometri zilnic, sa mananci numai varza si broccoli sau sa faci yoga 3 ore/ zi, ci sa faci schimbari mici, dar semnificative care sa te ajute sa te trezesti in fiecare dimineata mai sanatoasa si mai plina de viata.

Stiu, viata e dificila, programul e incarcat, nici daca ti-ai dori nu ai reusi sa mentii un stil de viata sanatos…oare? Iata 10 schimbari mici pe care le poti face in viata de zi cu zi pentru o sanatate de fier:

Un stil de viata sanatos in 10 pasi:

1. Incepe ziua cu 10 minute de exercitii de stretching: crede-ma, 10 minute in minus de somn nu inseamna o tragedie, iar daca scopul este miscarea…e chiar o schimbare majora pentru un stil de viata sanatos. Aceste exercitii te ajuta sa te trezesti mai usor, iti ofera energie, iti imbunatatesc flexibilitatea si coordonarea, circulatia si capacitatea de a te relaxa.

2. Respira corect: a respira adanc, pana in abdomen reprezinta o tehnica grozava de a-ti ameliora digestia, functionarea sistemului nervos si pe cea a sistemului respirator. Pentru a-ti corecta stilul in care respiri, poti incerca exercitii de respiratie usoare, mai ales inainte de antrenament.

3. Energie pentru intreaga zi: stiu ca te grabesti dimineata, dar micul-dejun chiar este o masa esentiala, nu sunt vorbe goale. Incearca sa-ti procuri inca din zori o parte importanta din necesarul de carbohidrati complecsi, fibre, proteine si vitamine, care te va ajuta sa nu exagerezi cu mancarea pe parcursul zilei, deci sa nu te ingrasi;

4. Misca-te…la birou: cele 8-9 ore de stat jos pe zi, in fata calculatorului, produc daune iremediabile organismului tau, insa exista o solutie – miscarea picioarelor. Balansatul picioarelor sau miscatul haotic pur si simplu imbunatateste circulatie si te ajuta sa arzi chiar si 120 de calorii/ ora. Daca faci rost si de o bicicleta mica pentru picioare de pus sub birou, ai dat lovitura!

5. Ceaiul cel de toate zilele: cat timp lucrezi la birou, incearca a bei o gura de ceai la fiecare cateva minute. Iti vei “hrani” organismul cu atioxidanti, iti vei imbunatati sistemul imunitar si vei creste metabolismul, scazand in acelasi timp pofta excesiva de mancare. Numai beneficii pentru un stil de viata sanatos!

6. Inlocuieste 2 rele cu 2 bune: ma refer la alimente, desigur; alege 2 alimente mai putin sanatoase pe care le consumi frecvent si inlocuieste-le cu 2 alimente sanatoase (un baton de ciocolata cu un fruct, un covrig cu un iaurt s.a.m.d). Un sti de viata sanatos SI o silueta mai svelta!

7. Mananca des si putin: da, acest celebru indemn chiar da roade; 6 mese mici in loc de 3 mari te vor mentine satula mai mult timp si te vor ajuta sa-ti pastrezi silueta. Atentie: conteaza si marimea farfuriilor in care mananci pentru o mai buna evidenta, deci inlocuieste castroanele cu farfurii micute la fiecare masa.

8. Gestioneaza corect stresul: stresul zilnic scade rezistenta organismului si poate provoca, printre altele,  depresie, ulcer, dureri de cap, pierderea parului sau boli de inima. Atunci cand simti ca stresul te cuprinde, ia masuri imediat: indeparteaza-te de sursa de stres, respira adanc, fa o plimbare sau vorbeste cu cineva. Cu alte cuvinte, distruge stresul pana nu iti distruge el sanatatea…

9. Du-te devreme la culcare: stii si tu cat timp pierzi aiurea seara, in loc sa te odihnesti. Adultii au nevoie de 7-8 ore de somn pe zi, iar o cantitate mai mica de somn reprezinta o amenintare pentru un stil de viata sanatos. Odihna imbunatateste metabolismul, sistemul imunitar, te ajuta sa slabesti, reduce stresul si iti protejeaza inima. Vei arata mai bine si te vei simti mai bine daca te odihnesti corespunzator.

10. Redu numarul de ore petrecute in fata televizorului sau a calculatorului si mareste numarul activitatilor afara, macar cat timp vremea ne mai permite. Stiu, esti obosita, dar o ora in fataun stil de viata sanatos televizorului te va odosi mai mult, in timp ce o plimbare cu bicicleta iti va oferi o doza mare de energie si iti va elibera mintea de probleme. Actiunile marunte de zi cu zi determina un stil de viata sanatos.

Un stil de viata sanatos incepand de astazi!

Iata, deci, cat este de simplu sa te bucuri de un stil de viata sanatos, deci de ce sa nu incepi chiar de astazi sa tii cont de aceste 10 sfaturi esentiale?

Eu iti doresc mult succes, stiu ca vei reusi! 😉 Iar daca mai ai si alte idei pentru un stil de viata sanatos, te rog impartaseste-le!

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

1 COMENTARIU

  1. intr-adevar,10 minute de intinderi si exercitii usoare dimineata fac minuni pentru mine. Ma ajuta sa ma trezesc si sa incep ziua mai bine.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.