6 ponturi simple pentru incepatorii in jogging

0
874

Imaginea celor care ies zilnic sa alerge, hotarati si imbracati in echipamente de jogging, a devenit o caracteristica foarte familiara a parcurilor din orasele din intreaga lume. Jogging-ul – definit drept “activitatea de alergare in ritm constant, usor” – a fost popularizat de catre pionierul in jogging Arthur Lydiard, cel care a realizat prima data ca alergarea este un mod mai usor de a te antrena pentru competitii, in comparatie cu sprinturile pana la epuizare. Jogging-ul s-a bucurat de o popularitate uriasa in anii 1980, pentru a intra nu de mult timp intr-o etapa de renastere.
O activitate relativ ieftina si accesibila, jogging-ul are beneficii reale pentru sanatate, iar executat in mod adecvat iti poate adauga ani  importanti la speranta de viata.

6 ponturi simple pentru incepatorii in jogging 1

Studiul Copenhgen City Heart, care a colectat date intre anii 1976 si 2003, a scos la iveala faptul ca alergarea regulata creste speranta de viata cu pana la 6.2 ani in cazul barbatilor, si cu 5.6 ani in cazul femeilor.
Peter Schnohr, specialist cardiolog si director al studiului, a descoperit ca jogging-ul imbunatateste aportul de oxigen si functionarea cardiaca, reduce presiunea sanguina si markerii de inflamatie din organism, creste sensibilitatea la insulina si densitatea osoasa, contribind in plus la prevenirea obezitatii si formarii cheagurilor de sange, printre multe alte beneficii.

Citeste si: Jogging-ul creste speranta de viata cu 5-6 ani!


Deci, cat jogging ar trebui sa faci in asa fel incat sa te bucuri de aceasta serie intreaga de beneficii? Studiul Copenhagen City Heart recomanda intre 60 si 150 de minute de alergare pe satamana, in total.

Apa hidrogenată îți crește nivelul de energie

Serviciul National de Sanatate din UK (NHS), de asemenea, sugereaza ca persoanele cu varste cuprinse intre 19 si 64 de ani ar trebui sa faca 150 de minute de exercitii aerobice moderate saptamanal, exercitiul aerobic insemnand aici un antrenament pe care il poti mentine perioade relativ lungi de timp, fara un impact prea mare asupra ritmului respirator.
Beneficiile alergarii sunt maximizate daca faci sedinte de jogging de minim 20 de minute, cel putin de trei ori pe saptamana. Dar, potrivit experientei alergatorilor profesionisti, exista si cateva ponturi pe care le poti folosi pentru a obtine maximum de beneficii din turele tale obisnuite de alergare.

1. Imbunatateste-ti tehnica

Toata lumea alearga intr-un mod diferit, astfel ca tehnica ta va fi unica. Chiar si asa, exista cateva sfaturi cheie care te pot ajuta. UCoach, sursa online a UK Athletics, recomanda sa alergi intr-o pozitie dreapta, cu soldurile sus si sa plasezi fiecare picior exact sub centrul de greutate, mentinand actiunea bratelor relaxata si eficienta.
In primele 10 saptamani de antrenament, noii alergatori vor constata ca miscarile lor devin din ce in ce mai eficiente si ca pasul de alergare se inbunatateste.

2. Poarta incaltamintea adecvata

Este foarte util sa iti cumperi echipamentul sportive din magazine sau raioane specializate pe jogging. Angajatii din aceste magazine iti vor putea oferi o parere cu privire la incaltamintea pe care o folosesti in acest moment, precum si sfaturi despre ce tip de incaltaminte ar trebui sa porti, cum ai putea sa iti imbunatatesti tehnica cu ajutorul pantofilor sport si al altor echipamente. Astfel vei reusi sa previi lovirile si leziunile, un obiectiv al tuturor alergatorilor.
Retine totusi ca este posibil ca cea mai scumpa incaltaminte de alergat sa nu fie si cea mai buna. Probabil ca cel mai important aspect de care ar trebui sa tii cont este ca incaltamintea sa fie confortabila.

3. Stabileste-ti obiective

Stabilirea unor obiective clare poate oferi motivatia de care oricine are nevoie pentru a incepe, dar si pentru a continua sa se antreneze. Putem include aici obiective personale – precum acela de a slabi, de a obtine o forma fizica mai buna sau mai multa tonifiere -sau obiective sportive, precum acela de a parcurge o cursa de 5 km, de 10 km sau de a alerga un maraton complet.
Orice obiectiv pe care ti-l stabilesti este un instrument excelent, insa nu uita ca la fel de benefic este si sa te bucuri pur si simplu de alergarea ta zilnica.

4. Diversifica

Daca vei incerca sa iti diversifici putin traseele si locatiile in care alergi, vei reusi in mod cert sa scapi de potentiala plictiseala care se poate instala. Asadar, asigura-te ca nu toate turele tale de alergare se desfasoara pe aceeasi distanta sau in acelasi loc. Atentie insa la distantele lungi, destul de dificil de parcurs complet de la prima incercare, mai ales daca nu cunosti zona. Asigura-te ca stii unde mergi, sau e posibil sa te trezesti ca alergi mai mult decat ai anticipat initial.

5. Fa jogging social

Alergatul alaturi de alte persoane este un mod excelent de a socializa si de a ajunge sa parcurgi distante mai lungi. Evenimentele locale de alergat in parcuri, de exemplu, sau maratoanele sociale care se organizeaza in marile orase sunt un fenomen foarte interesant, care reuseste sa scoata din case, in weekend-uri, mii de oameni care inteleg sa isi petreaca timpul alergand sau mergand pe distante de cativa kliometri.
Exista evenimente cu acces gratuit sau evenimente contra cost, insa toate te vor face sa te bucuri de beneficiile lor, atat sportive cat si de socializare.

6. Alearga mai inteligent

Vorbim despre jogging cu ajutorul tehnologiei de ultima generatie. Exista foarte multe aplicatii pentru telefoane smart si trackere, care te vor ajuta cu monitorizarea si iti vor mentine motivatia la cote inalte.
Aceste aplicatii sunt de un real folos atunci cand vrei sa iti monitorizezi turele de alergare, traseele, sa iti masori timpul si, de asemenea, iti vor arata care sunt progresele pe care le faci. Poti alerga virtual alaturi de prietenii tai, poti face mini –competitii cu acestia sau poti beneficia de antrenament virtual, in timp real, cu ajutorul unor profesionisti bine pregatiti.
Exista chiar si aplicatii care creaza un playlist muzical cu beat-uri care se potrivesc ritmului pasilor tai pe minut. Cercetarile au demonstrat ca muzica sincronizata creste randamentul activitatii fizice si te ajuta sa reduci din efortul perceput pe care il implica alergarea.
Jogging-ul este un sport urban foarte accesibil. De asemenea, el este foarte inteligent, te ajuta sa socializezi si iti aduce un plus incontestabil de sanatate. Tocmai de aceea, nu este deloc o surpriza ca jogging-ul a revenit in forta in ultimii ani, castigand tot mai multa popularitate.
Asadar, pune-ti adidasii, ia-ti telefonul smart si iesi la o tura de jogging, pentru a trai mai mult.

Te-ar putea interesa si:Program de jogging pentru toamna

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.