7 reguli de aur pentru un antrenament eficient

0
1129

antrenamentAntrenament reusit – mai mult decat efort

Chiar daca faci sport si tii diete, acestea nu iti garanteaza rezultate rapide. Fie ca vrei sa slabesti sau doar sa te mentii, atunci cand iti supui corpul unui antrenament intens, trebuie sa tii cont de cateva reguli de baza.

Indiferent daca esti novice in ale sportului sau deja profesionist(a), aceste sfaturi te vor ajuta sa-ti modelezi corpul si sa obtii rezultatele dorite, protejandu-ti, in acelasi timp, sanatatea.

Antrenament…cu cap

  1. Nu ridica o greutate prea mare! Antreneaza-ti corpul, nu ego-ul, altfel te poti supune unor riscuri inutile, mai ales daca nu esti obisnuit(a). Calitatea, nu cantitatea conteaza in aceasta privinta, iar incetul cu incetul, vei ajunge si sa muti muntii din loc.
  2. Nu sari peste incalzire! Exercitiile de incalzire iti pregatesc muschii pentru antrenament, cresc mobilitatea corpului si scad riscurile de accidente, cum ar intinderile. Mai mult, in timpul unui antrenament intens, ritmul cardiac poate depasi 100 de batai pe minut, motiv pentru care inima nu ar trebui fortata brusc.
  3. Ia un mic dejun sanatos si bogat! Se stie, micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, mai ales daca vei face efort fizic in ziua respectiva. Iti ofera doza necesara de energie si iti accelereaza metabolismul.
  4. Practica un antrenament variat! Daca pastrezi aceeasi rutina in antrenament pentru o perioada foarte lunga, corpul tau se va obisnui, iar efortul nu va mai da rezultate. Incearca sa-ti modifici, macar putin, programul de antrenament la fiecare 8 saptamani.
  5. Nu lua pauze prea mari intre seturile de exercitii! Mai ales daca acestea implica greutati, nu lua pauze mai mari de 2 minute, daca vrei sa arzi mai multe calorii intr-un timp mai scurt.
  6. Mananca! Chiar daca vrei sa slabesti, nu inseamna ca trebuie sa te infometezi, mai ales daca faci sport. Fara un aport caloric suficient, corpul tau se “seteaza” pe modul de foame si tine strans de caloriile deja existente in organism.
  7. Hidrateaza-te! In timpul unui antrenament, poti pierde pana la doi litri de apa, iar daca astepti pana cand iti este foarte sete, vei fi deja deshidratat(a).

Un antrenament sanatos si eficaceantrenament

Asadar, nu doar transpiratia, ci si “inspiratia” din timpul antrenamentului conteaza foarte mult. Frumusete fara sanatate nu se poate, iar tu trebuie sa ai grija nu doar sa-ti modelezi corpul, ci sa-l si pastrezi puternic si sanatos.

Iar daca tot lucrezi din greu la aspectul corpului tau, respecta aceste cateva reguli de antrenament si asigura-te ca efortul depus nu este in zadar.

 

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.