Antrenament VS. dieta – ce este mai important cand vrei sa slabesti?

0
3184
antrenament vs dieta

In teorie, lucrurile sunt intotdeauna simple. Ca sa fii sanatos nu trebuie decat sa alegi alimentele potrivite si sa adopti un stil de viata cat mai activ. Usor de spus. Cu toate acestea, practicabilitatea este cel mai important lucru atunci cand vine vorba de starea de sanatate si conditia fizica.

Antrenament sau dieta? Ce este mai important atunci cand obiectivul este pierderea in greutate? Poti slabi doar antrenandu-te sau doar urmand o dieta? Ori ambele contribuie in egala masura la succesul tau?

Antrenament VS. Dieta pentru pierderea in greutate

La un nivel pur fiziologic, pierderea si luarea in greutate au la baza consumul caloric.

In nutritie si limbaj uzual, caloriile se refera la energia consumata prin mancat sau baut si cea consumata prin activitati fizice. De exemplu, un mar contine 80 de calorii, iar mersul pe jos timp de 1,5 km va consuma in jur de 100 de calorii.

antrenament vs dieta

Mai multe despre ce sunt caloriile si cate sa mananci ca sa slabesti gasesti aici

In termeni simpli, pierdem in greutate atunci cand mancam mai putine calorii decat consumam. In mod contrar, luam in greutate atunci cand mancam mai multe calorii decat consumam.

De exemplu, pentru a slabi un kilogram de grasime, trebuie sa cream un deficit caloric de 3500 de calorii, iar un deficit caloric nu poate fi atins decat prin dieta sau sport.

Antrenament VS. Dieta pentru pierderea in greutate – ce spun studiile

In cadrul unuia dintre studii, 320 de femei cu greutate normala sau supraponderale au fost distribuite aleator in doua grupuri: unul in care subiectii se antrenau si unul in care nu se antrenau.

Subiectii din grupul cu antrenament au fost instruiti sa faca 45 de minute de aerobic de 5 ori pe saptamana, timp de un an. Ambele grupuri au primit indicatii clare sa nu intervina asupra dietei.

La sfarsitul anului s-a descoprit ca grupul care se antrena, comparativ cu grupul care nu se antrena, a slabit in medie 2 kg din masa de grasime. Dupa un calcul simplu, descoperim ca au fost necesare 77 de ore de antrenament pentru fiecare kilogram de grasime pierdut.

Un alt studiu, publicat in International Journal of Obesity and Related Metabolic Disorders, i-a instruit pe participantii la cercetare sa-si calculeze caloriile mancate si caloriile consumate in timpul antrenamentelor sau altor activitati fizice.

Pe hartie s-a observat un deficit caloric creat de subiecti, ceea ce ar duce la pierderea in greutate. Cu toate acestea, atunci cand cercetatorii au examinat schimbarile in urma acestui experiment, nu s-a observat nicio pierdere in greutate. Se pare ca toti subiectii subestimau numarul de calorii mancate si supraestimau numarul de calorii consumate.

De ce antrenamentele sunt mai putin eficiente pentru slabit?

antrenament vs dieta

Daca studiile de mai sus te lasa in ceata, nu-ti face probleme. Explicatiile sunt destul de simple.

Consumul caloric din timpul antrenamentelor este relativ mic. Foarte multi nutritionisti sustin ca pierderea in greutate se datoreaza in procent de aproximativ 75% dietei si numai 25% exercitiilor fizice.

Motivul este acela ca este mult mai usor sa reduci din numarul de calorii pe care le mananci, decat sa topesti caloriile prin efort fizic. De exemplu, dupa 30 de minute de jogging topesti 350 de calorii, cel mult. In conditiile in care cei mai multi oameni nu se antreneaza in fiecare zi, ci de aproximativ 3 ori pe saptmana.

In general, oamenii nu estimeaza corect numarul de calorii pe care le mananca si numarul de calorii topite in timpul antrenamentelor.

Aceasta observatia a fost facuta in urma unui studiu publicat in Journal of Sports Medicine and Physical Fitness.

Cercetatorii au cerut subiectilor sa desfasoare un antrenament, sa estimeze caloriile topite in timpul acestui antrenament si dupa finalizarea lui sa consume cantitatea de mancare care echivaleaza caloriile topite in timpul antrenamentului.

S-a observat ca subiectii au mancat de 2-3 ori numarul de calorii consumate in timpul antrenamentului.

Antrenament si dieta, dar cu accent pe dieta

antrenament vs dieta

O combinatie de antrenamente si dieta este cea mai eficienta solutie pentru pierderea in greutate. In mod cert, dieta este cea care contribuie intr-o masura mai mare la pierderea in greutate. Atata timp cat nu detii deplin control asupra cantitatii de alimente consumate, indiferent cat de mult sport faci, nu vei reusi sa pierzi in greutate.

In ceea ce priveste beneficiile pe care fiecare dintre cele doua componente le au, antrenamentul surclaseaza dietele. De asemenea, sa slabesti nu inseamna in mod special sa fii sanatoasa. Daca obiectivul tau principal este o stare de sanatate mai buna, ar trebui sa te concentrezi mai mult asupra exercitiilor fizice, nu asupra reducerii numarului de calorii consumate.

Surse:

http://www.huffingtonpost.com

http://www.webmd.com

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.