Cum ar putea arata lumea sportului peste 25 de ani?

0
48

“Viitorul Sporturilor” este un document de 50 de pagini care imagineaza ce ne asteapta in industrie in urmatorii 25 de ani. Nu este vorba neaparat despre predictii pentru ce se va intampla, cat mai degraba despre niste variante de lucru pentru ceea ce s-ar putea intampla – pronosticuri provocatoare bazate pe interviuri cu academicieni si futurologi, toate fiind insa supuse unor revizuiri inevitabile, pentru ca Timpul are si el cuvantul sau de spus.

Stadioanele

  •  Evolutiile in materie de fibra de carbon ultra-usoara permit transformarea cladirilor si a acoperisurilor.
  •  Masinile autonome, cu parcare automata, elibereaza mult spatiu fata de cum aratau odinioara parcarile.
  •  Amprenta mai mica a stadioanelor va permite construirea acestora in centrele oraselor si le va permite sa devina o parte importanta a vietii orasului.
  •  Terenurile de fotbal acoperite cu gazon sunt concepute pentru a-i ajuta pe sportivi sa aiba viteze mai mari in timpul jocului.
  •  Podeaua terenurilor de baschet din fibra de carbon, cu arc, este proiectata pentru a adauga 15 cm la salturile verticale.
Stadioanele viitorului ar putea avea urmatoarele caracteristici:
  •  Din punct de vedere al structurii, stadionul se poate metamorfoza in functie de eveniment.
  •  Stadioanele vor avea ecrane video integrate in pereti elastici.
  •  Zona pentru suporteri va fi extinsa la peste 250.000 de spectatori.
  •  Vor exista evenimente in realitatea virtuala.
  •  Din punct de vedere al transporturilor, se va calatori prin subteran si cu masini fara sofer (ceea ce va insemna si un consum mai mare de alcool in zona stadionului), iar lipsa locurilor de parcare va permite mai multe optiuni de constructie.
  •  Din punct de vedere al sigurantei, accesul pe stadioane se va face cu sisteme de recunoastere faciala, iar camerele vor identifica si localiza imediat eventualele incidente.
  •  Cu ajutorul inteligentei artificiale, locurile pe stadion vor putea fi alese in functie de contactele din social media.
  •  Continutul oferit de stadion va putea fi personalizat, astfel incat fiecare suporter va avea la dispozitie holograme si feed-uri video personale pentru a-si urmari jucatorii preferati.

Sportivii

Cum ar putea arata lumea sportului peste 25 de ani? 1

  •  Sportivilor li se va permite sa foloseasca imbunatatiri genetice pentru prevenirea accidentarilor si pentru siguranta.
  •  Pe masura ce pacientii se vor bucura de beneficiile acestor noi tratamente, stigmatul va incepe sa dispara.
  •  Regulile vor incepe sa permita sportivilor sa foloseasca amelioratori de performanta pana la niveluri predeterminate, sigure.
  •  Limita dintre partile artificiale si naturale ale corpului se va estompa pe masura ce stiinta invata sa reconstruiasca oamenii.
  •  Sportivii perfectionati si sportivii naturali vor concura in ligi separate, precum cele de amatori si cele de profesionisti.
  •  Ligile separate se vor intalni in jocuri de campionat intre indivizii naturali si cei perfectionati in laboratoare.

Transmisiile

  •  Retelele majore vor fi blocate pe masura ce ligile, jucatorii, francizele si fanii vor deveni regi ai continutului.
  •  Influenta comentatorilor si a jurnalistilor din retea se va reduce, pe masura ce fanii vor avea acces la jucatori prin intermediul retelelor de socializare.
  •  Platforma online majora (probabil Google) va cumpara drepturi de difuzare pe mai multi ani pentru ligi sportive majore.
  •  Cuvantul „transmisie” va disparea din lexic, pe masura ce fanii vor accesa continut din mai multe surse simultan.
  •  Fanii vor incepe sa integreze aceste fluxuri in experiente de vizionare perfecte, coerente si personalizate.
  •  Oamenii vor putea urmari un meci prin intermediul castilor de realitate virtuala din perspectiva jucatorului preferat.

e-sporturile

Cum ar putea arata lumea sportului peste 25 de ani? 2

  •  Pe masura ce e-sporturile vor capata tot mai multa popularitate si realism, gamerii celebrii vor provoca vedetele sportului traditional din punct de vedere al popularitatii.
  •  Ligile sportive profesioniste care imbratiseaza gamingul vor avea parte de mai multa loialitate fata de ligile, echipele si jucatorii lor.
  •  Vor aparea ecosisteme de talente cu antrenori, echipe de liceu si colegiu, amatori cu ranking si profesionisti cu norma intreaga.
  •  Senzorii de joc vor lasa in urma controlerele portabile si vor controla fiecare membru si chiar si expresiile faciale.
  •  Jocul de la distanta si fata in fata vor deveni imposibil de diferentiat, datorita interfetelor de feedback tactil si realitatii virtuale/augmentate.
  •  Participarea la sport, incluzand acum si e-sporturile, va ajunge la cel mai mare procent din istoria omenirii.

Socul viitorului

  •  Unii futurologi anticipeaza roboti si chioscuri care vor inlocui unii dintre angajati, la fel ca si masinile fara sofer care ii vor inlocui pe altii.
  •  Marketingul sportului va evolua ajungand sa se concentreze mai mult pe femeile din clasa superioara si de mijloc, pe masura ce averea clasei de mijloc scade.
  •  Mai multe francize vor crea echipe feminine, nu atat pentru venituri, cat pentru binele brandului.
  •  Pe masura ce un numar tot mai mare de fani va sta departe de jocurile live, vor aparea asa numitele “third venues” ca spatii preferate.
  •  Acestea vor fi versiunile secolului 21, potrivite pentru familii, ale barurilor sportive orientate catre tehnologie.
  •  Realitatea augmentata va include replay-uri 3D si close-up in dimensiune naturala, realizate in locatii de dimensiunea unui teatru.

Sporturile viitorului, de la fotbal cu roboti la Speedgate

Cum ar putea arata lumea sportului peste 25 de ani? 3

De la metavers pana la tokenuri non-fungibile (NFT), tehnologia noua schimba in mod constant modul in care ne traim viata – iar una dintre cele mai mari arene de schimbare este sportul.

Datorita inteligentei artificiale, roboticii si altor inovatii tehnologice, in intreaga lume au aparut noi sporturi de inalta tehnologie. De la roboti care intra pe teren pentru a juca fotbal, pana la dronele controlate de piloti care se intrec precum oamenii, iata ca si masinile par sa aiba partea lor de spirit de competitie.
Acum AI poate chiar sa creeze noi sporturi, pornind de la strategie si reguli ale jocului si ajungand pana la aspectul terenului de joc.
Aceste sporturi de inalta tehnologie pot parea ca vin din viitor, insa ele exista deja. Iata cateva dintre cele mai inovatoare.

Fotbal cu drone

In fotbalul cu drone, echipe formate din 3-5 piloti obtin puncte ducandu-si drona „atacant” prin poarta adversarului, in timp ce dronele echipei adverse incearca sa le blocheze.
Fiecare meci este impartit in trei seturi intense a cate trei minute, in care jucatorii trebuie sa evalueze cat de agresiv zboara, astfel incat sa evite riscul de a deteriora drona.
Sportul isi are originea in Coreea de Sud, iar primul turneu de fotbal cu drone din SUA a avut loc in luna iulie a anului trecut in cadrul Rocky Mountain State Games, in Colorado.
Jocul va avea in curand ligi in Colorado, New York, Ohio si in alte parti, iar US Drone Soccer urmeaza sa introduca acest sport in liceele americane, unde va fi combinat cu un program educational in care elevii invata sa construiasca, sa programeze si sa repare drone.
US Drone Soccer va sprijini si African Drone Soccer Challenge, o competitie ce se adreseaza echipelor de fete.

Fotbal cu roboti

Initiativa Robot World Cup –„RoboCup” mai pe scurt – este o competitie de fotbal pentru roboti autonomi. Are mai multe ligi, in care roboti de diferite dimensiuni trebuie sa ia decizii independente comunicand eficient cu colegii lor.
Competitia reprezinta, de asemenea, si un proiect stiintific international. In RoboCup Humanoid League, de exemplu, cercetatorii analizeaza provocarile robotice, precum mersul si alergarea dinamica, lovirea cu piciorul in minge mentinand in acelasi timp echilibrul, perceptia vizuala a mingii si munca in echipa.
Robotii au parcurs un drum lung de la prima editie RoboCup ce a avut loc in anul 1997 si la care au participat 40 de echipe sub ochii a 5.000 de spectatori. La acel moment robotii au avut dificultati in a gasi mingea si a se misca, potrivit site-ului organizatiei.
RoboCup 2021 a prezentat peste 300 de echipe, iar acum robotii pot „gasi o minge in mod eficient, se pot misca foarte repede si pot incepe sa manifeste comportamente de munca in echipa”.

Obiectivul final al RoboCup este ca pana in 2050, „o echipa de jucatori roboti umanoizi complet autonomi sa castige un meci de fotbal, respectand regulile oficiale ale FIFA, impotriva castigatorului celei mai recente Cupe Mondiale”.

Curse cu drone

In cursele cu drone, pilotii directioneaza dronele prin hipodromuri complexe, purtand ochelari care transmit videoclipuri in direct filmate cu camera dronei, astfel incat pilotii sa simta ca se afla in interiorul lor.
Pilotii de elita participa la Drone Racing League (DRL), o liga profesionala globala, televizata de retelele majore, datorita dronelor sale de curse personalizate ce se deplaseaza cu o viteza de 145 de kilometri pe ora.
Se crede ca momentul de inceput al curselor cu drone a fost in jurul anului 2010, in Australia, cand pilotii atasau la dronele lor camere video si le plimbau prin parcuri si curti, potrivit CEO-ului si fondatorului DRL, Nicholas Horbaczewski. De atunci, DRL a contribuit la introducerea sportului in mainstream. La sase ani de la lansarea oficiala a ligii in 2016, acest sport are acum 75 de milioane de fani activi la nivel mondial, spune Horbaczewski.

Speedgate

Speedgate nu necesita o tehnologie avansata, dar este un joc creat de inteligenta artificiala. Sportul combina aspecte de crichet, rugby si fotbal, avand loc pe un teren de joc ce consta in trei cercuri inchise asezate intr-o linie. Pe parcursul a trei reprize de cate sapte minute, doua echipe de sase persoane paseaza o minge, fie aruncand-o sub nivelul taliei, fie lovind-o cu piciorul, cu scopul de a o face sa intre in poarta si a marca astfel.
Pentru a crea idei pentru fiecare aspect al jocului – incepand de la joc si ajungand pana la reguli si logo – au fost creati „algoritmi de invatare profunda”, potrivit AKQA, agentia de design din spatele Speedgate. Echipa a antrenat o retea neuronala folosind reguli din aproximativ 400 de sporturi. Au fost produse peste 1.000 de rezultate – unele „de-a dreptul periculoase”, conform AKQA, iar altele pur si simplu „hilar de neplauzibile.
Speedgate a fost recunoscut oficial de catre Autoritatea Sportiva a Statului Oregon, iar acum se extinde ajungand sa fie o liga universitara la nivel national in SUA, conform AKQA.

Polo pe Segway

Polo Segway este un sport de echipa in care jucatorii pe vehicule electrice cu doua roti, incearca sa marcheze trimitand o minge dincolo de linia portii cu o crosa.
Originar din SUA, acest sport se joaca acum si in Germania, Suedia, Marea Britanie, Barbados, Spania, Liban si alte tari. Campionatul Mondial de Polo Segway – numit „Woz Challenge Cup” dupa cofondatorul Apple si jucatorul de polo Segway Steve Wozniak – a fost infiintat in 2006. Clubul de Polo Segway din Barbados (SPCB) este cea mai de succes echipa din istoria acestui sport, castigand Campionatul Mondial de cinci ori, ultima oara in 2019.

Multumim pentru vot!
Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.