Densitatea osoasa – ce exercitii trebuie sa facem si cand

0
1226

densitatea osoasa

Sportul – esential pentru densitatea osoasa

Se stie cat de important este sportul pentru sanatatea oaselor, pentru rezistenta muschilor, pentru coordonare si flexibilitate, dar mai ales pentru prevenirea osteoporozei. La fel ca muschii, osul este un tesut viu care raspunde la exercitiile fizice, devenind mai puternic si mai rezistent, motiv pentru care, pentru a imbunatati densitatea osoasa, ar trebui sa facem miscare in fiecare zi inca de la varste fragede, dar in special dupa ce am depasit pragul de 20 de ani (intre 10 ani si 18 ani, aceasta este perioada in care se formeaza oasele, asa cum le vom avea intreaga viata). Exista, de asemenea, si anumite exercitii extrem de eficiente pentru marirea densitatii osoase.

Densitatea osoasa si tipul de exercitii recomandat

Cele mai indicate exercitii sunt pentru sanatatea oaselor sunt cele care te obliga sa lucrezi impotriva gravitatiei, cum ar fi ridicarea de greutati, joggingul, saritul corzii, urcatul scarilor, mersul pe jos, dansul, chiar si drumetiile sunt importante datorita efortului pe care il presupun. Alte sporturi, cum ar fi inotul si ciclismul sunt minunate pentru rezistenta muschilor si sanatatea sistemului cardiovascular, insa nu prezinta aceleasi beneficii pentru sanatatea sistemului osos.

Daca deja suferi de osteoporoza, ideal ar fi sa consulti un medic inainte de a incepe un program de exercitii fizice, deoarece recomandat este sa iti protejezi coloana vertebrala si sa eviti exercitiile care presupun incovoiarea sau indoirea acesteia; de asemenea, ar trebui sa te feresti de exercitiile care implica un impact mare, pentru a diminua riscul unei fracturi.

In general, timpul optim destinat miscarii pentru prevenirea osteoporozei este de cel putin 30 minute/ zi, iar exercitiile efectuate trebuie sa fie de intensitate medie, insa pe langa sport, mai exista cateva aspecte de care ar trebui sa tinem cont.

Densitatea osoasa – cum prevenim pierderea masei osoase?

densitatea osoasa
Exercitiile fizice reprezinta doar o component a unui program complet de prevenire a osteoporozei, o dieta bogata in calciu si vitamina D trebuie avuta in vedere la orice varsta pentru a lupta impotriva pierderii masei osoase cauzate de menopauza, excesul de tutun sau de alcool sau alte afectiuni medicale.  Pentru a afla mai multe despre cele mai importante alimente pentru oase puternice, click aici.

Sursa: National Institute of Arthritis and Musculoskeletal and Skin Disease, niams.nih.gov

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.