Dieta Mayo – Slabeste rapid, sanatos si definitiv!

0
3415
dieta mayo

dieta mayo

S-a creat aceasta conceptie gresita conform careia dietele de slabit trebuie sa fie drastice, sa presupuna eliminarea acelor alimente care ne plac si infometarea. Cele mai multe diete sanatoase si care te ajuta sa slabesti permanent nu se incardeaza in descierea de mai sus.

Sa slabesti, sa te mentii, sa adopti un stil de viata sanatos nu ar trebui sa fie deloc complicat. Mai ales daca ne gandim la numeroasele beneficii de care ne vom bucura pe termen lung.

Dieta Mayo – de la cura de slabit, la stil de viata

Dieta Mayo este mai mult decat o dieta care te ajuta sa ajungi la greutatea ideala. Este primul pas in trecerea la un stil de viata sanatos, care te va scapa definitiv de grija kilogramelor in plus.

Cu dieta Mayo poti slabi pana la 5 kilograme in decursul a 2 saptamani. Iar acesta este doar inceputul! Planul alimentar se concentreaza nu doar asupra alimentelor pe care le vei manca, ci si asupra starii tale de sanatate si stilului de viata. De asemenea, include sfaturi utile, care te vor ajuta sa elimini acele obiceiuri alimentare care cauzeaza acumularea kilogramelor in plus si sa le inlocuiesti cu obiceiuri care sa-ti sprijine obiectivul de a ajunge la greutatea ideala si de a ti-o mentine.

Scopul acestei diete este pierderea in greutate si identificarea acelor obiceiuri alimentare sanatoase pe care le poti adopta cu usurinta, astfel incat sa le transformi intr-un stil de viata. Adoptand aceasta dieta, iti vei schimba obiceiurile zilnice, astfel incat sa pierzi in greutate.

De asemenea, dieta Mayo pune accent pe componenta comportamentala, cum ar fi gasirea motivatiei de a slabi si stabilirea unor obiective realiste si depasirea impedimentelor care pot aparea.

Dieta a fost intocmita de Clinica Mayo din Minnesota, de catre o echipa medicala de profesionisti, bazata pe experiente clinice si cercetari, astfel incat o poti urma cu incredere. Este suficient de flexibila, asa incat o vei putea modifica in functie de necesitatile tale individuale, precum si istoricul de sanatate.

Vei parcurge doua etape importante:

  • Lose it! Prima etapa, a carei durata este de 2 saptamani, este conceputa astfel incat sa pierzi vizibil in greutate, pana la 5 kilograme. Acest lucru iti va da un impuls psihic si te va motiva in lupta cu kilogramele in plus. In decursul acestor 2 saptamani te vei concentra asupra obiceiurilor alimentare, care au legatura cu greutatea. Astfel, vei elimina 5 obiceiuri nesanatoase si le vei inlocui cu unele benefice pentru sanatate si silueta.

Care sunt obiceiurile nesanatoase la care va trebui sa renunti? 

  1. Mancatul in fata televizorului
  2. Gustarile frecvente (in afara de cele care constau constau in fructe si legume, pe care le poti manca la discretie)
  3. Consumul frecvent de proteina animala
  4. Consumul unor cantitati mari de zahar, in orice forma
  5. Mancatul in oras

Le vei inlocui cu obiceiuri sanatoase:

  1. Exercitii fizice
  2. Un mic dejun sanatos
  3. Consumul preponderent de fructe si legume, precum si cereale integrale si grasimi sanatoase
  • Live it! nu este atat o etapa, cat o schimbare permanenta. Iti vei forma o educatie legata de nutritie, vei invata cum sa alegi alimentele potrivite si sa-ti planifici meniul, cum sa stabilesti portiile, nivelul de activitate fizica si cum sa pastrezi toate aceste obiceiuri sanatoase. Vei continua sa pierzi 1 kilogram pe saptamana.

Dieta Mayo nu presupune sa numeri caloriile, ci sa faci alegeri alimentare intelepte, urmand grupele aflate la baza piramidei alimentelor stabilita de Clinica Mayo. Acest lucru presupune sa mananci preponderent fructe si legume si moderat carbohidrati, proteine si grasimi sanatoase.

dieta mayo

Asadar, vei putea manca:

  1. Fructe si legume la discretie
  2. Cereale integrale
  3. Proteine slabe
  4. Grasimi nesaturate
  5. Dulciuri, in cantitati foarte mici

Asa cum poti observa si din imagine, baza piramidei este formata din fructe si legume, care contin un numar redus de calorii, dar pe care planul alimentar al acestei diete iti permite sa le consumi in cantitati foarte mari.

In ceea ce priveste restul grupurilor de alimente, este foarte important pe care alegi sa le consumi si in ce cantitati. Astfel, asigura-te ca optezi pentru alimente sau preparate sanatoase, minim procesate si nu le consuma in cantitati prea mari.

Dieta Mayo nu impune restrictii foarte mari. Sunt permise inclusiv dulciurile, atata vreme cat nu depasesti cele 75 de calorii permise.

Pentru ca aceasta dieta sa dea roade, este foarte important sa te asiguri ca esti activa in fiecare zi. Cu alte cuvinte, va fi necesar sa faci miscare cel putin 30 de minute pe zi, indiferent de felul in care alegi s-o faci.

Aceasta varianta de dieta a fost elaborata de Clinica Mayo din Minnesota, una dintre cele mai apreciate organizatii medicale din lume. Faptul ca dieta a devenit repede foarte populara, nu vine ca o surprindere.

Pentru a elimina orice confuzie, este bine de stiut ca mai exista o varianta de dieta Mayo, fara nicio legatura cu clinica in cauza, mult mai stricta si care implica consumul unor cantitati mari de grapefruit.

Dieta Mayo – Varianta neoficiala

dieta mayo

Varianta neoficiala a dietei Mayo dureaza 12-14 zile. Planul alimentar este unul foarte sarac in calorii, extrem de restrictiv in ceea ce priveste alimentele permise si iti promite sa te scape de 5-7 kilograme.

Desi rezultatele pot fi foarte satisfacatoare, se incadreaza in categoria dietelor cu efect de yo-yo. Acest lucru inseamna ca sunt sanse foarte mari ca dupa finalizarea dietei si o data cu revenirea la o alimentatie obisnuita sa te ingrasi.

De asemenea, slabitul rapid nu presupune pierderea din masa din grasime, ci este dat de eliminarea retentiei de apa si scaderea masei musculare.

Alimentul pe care il vei consuma in mod constant, mai exact la fiecare masa, este grapefruitul. De asemenea vei putea manca oua, pana la 6 pe zi, la mese diferite. Nu este permis sa depasesti 1000 de calorii zilnic.

Mic dejun: 1/2 grapefruit, 2 oua, 2 felii de bacon, cafea neagra sau ceai neindulcit

Pranz: 1/2 grapefruit, salata de legume sau legume crude, carne

Cina: 1/2 grapefruit, carne, legume, ceai neindulcit

Gustare: 1 pahar de suc de rosii/lapte;

  1. La fiecare masa, mananca pe saturate sau cel putin atat cat este mentionat in planul alimentar de mai sus. Nu elimina niciunul dintre alimentele permise in dieta. Mai ales, nu omite baconul la micul dejun sau salatele.
  2. Grapefruitul este un aliment cheie in eficienta acestei diete, deoarece sprijina arderea grasimilor din organism.
  3. Nu lua gustari intre mese!

4. Nu elimina grasimile din alimentatie!

5. Nu manca deserturi, legume albe sau cartofi dulci!

Alimente interzise:

  • cartofi;
  • ceapa alba;
  • porumb;
  • paine;
  • taitei;
  • orez;
  • covrigi;
  • fructe;

Alimente permise:

  • ceapa rosie sau verde;
  • ardei gras;
  • ridichi;
  • broccoli;
  • castraveti;
  • spanac;
  • varza;
  • rosii;
  • pastai;
  • laptuci;
  • branza;
  • nuci;

Sursa: http://health.howstuffworks.com

http://www.webmd.com

http://www.heartnsoul.com

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.