Dieta Montignac: slabeste fara sa numeri caloriile

4
4627
dieta montignac

dieta montignac

Dieta Montignac este rezultatul unei perioade indelungate de cercetari. Din punct de vedere stiintific, nu poate fi pusa la indoiala, motiv pentru care este considerata mai mult o metoda de a pierde in greutate, decat o dieta.

Dieta Montignac: slabeste sanatos urmand un principiu simplu

Dieta Montignac, una dintre putinele diete ale carei eficienta este dovedita stiintific, dateaza inca din anii ’90. Michel Montignac, nutritionistul francez care a conceput dieta, a folosit pentru prima data indicele glicemic pentru pierderea in greutate.

Michel Montignac si-a testat principiile nutritionale pe el insusi, iar rezultatele au fost uimitoare. In mai putin de 3 luni, a pierdut in greutate mai bine de 14 kilograme. Aceasta este o dovada a faptului ca slabitul este posibil chiar si fara a contoriza numarul de calorii, ci doar facand alegerile alimentare corecte.

Principiul de baza al Dietei Montignac este disocierea alimentelor in functie de indicele lor glicemic. 

Ce este indicele glicemic?

Indicele glicemic este o modalitate de a evalua masura in care carbohidratii maresc nivelul de zahar din sange. Asadar, alimentele care au un indice glicemic scazut vor duce la o crestere si scadere lenta a zaharului din sange, motiv pentru care sunt mai bune pentru organism. In aceasta categorie intra majoritatea carbohidratilor complecsi, care se digera lent, ceea ce inseamna un nivel mai scazut de insulina si, implicit, de zahar.

Riscurile unui regim alimentar care include prea multe alimente cu un indice glicemic ridicat sunt multiple. Printre ele se numara diabetul, afectiunile cardiovasculare, obezitatea si infertilitatea.

In literatura de specialitate, clasificarea indicilor glicemici este:

  • Ig mic <55;
  • Ig mediu 55-69;
  • Ig mare >70;

Cu toate acestea, conform principiilor Montignac, ar trebui sa fie urmatoarea:

  • Ig mic <35;
  • Ig mediu 35-50;
  • Ig mare >50;

Citeste mai multe: Carbohidrati buni VS Carbohidrati rai

Dieta Montignac nu este o dieta in sensul traditional al cuvantului, deoarece nu restrictioneaza cantitatea de alimente permisa si nu presupune consumul unui numar fix de calorii. Este un stil alimentar echilibrat, sanatos, care presupune sa consumi alimente din fiecare grupa: carbohidrati, grasimi, proteine.

dieta montignac

Dieta Montignac te invata sa-ti adaptezi comportamentul alimentar obiectivelor tale:

  • Pierderea in greutate;
  • Mentinerea greutatii;
  • Diminuarea riscurilor imbolnavirii de diabet de tipul II sau boli cardiovasculare;

Metoda Montignac presupune sa alegi alimentele in functie de valoarea lor nutritionala si potentialul metabolic. Acest lucru va contribui la pierderea in greutate, va sprijini mentinerea greutatii ideale si a unei stari optime de sanatate.

Potrivit principiilor dietei Montignac:

  • Cei mai benefici carbohidrati sunt aceia cu cel mai scazut indice glicemic;
  • Calitatea alimentelor bogate in grasimi este data de tipul acizilor grasi; grasimile polinesaturate si cele mononesaturate sunt cele mai indicate, iar grasimile saturate trebuie evitate pe cat posibil;
  • Proteinele trebuie alese in functie de provenienta lor (vegetala si animale) si asociate astfel incat sa se completeze reciproc;

Dieta Montignac, Faza I: pierderea in greutate

Posibil dificil de implementat, prima faza a dietei Montignac presupune excluderea din alimentatie a tuturor carbohidratilor cu indice glicemic mai mare de 50. Nu exista nicio restrictie cantitativa pentru alimentele consumate. Importante sunt numai doua aspecte: indicele glicemic si combinatiile alimentare.

Dieta Montignac, Faza a II-a: mentinerea sau preventia

In cea de-a doua faza a dietei vei continua sa consumi carbohidratii in functie de indicele lor glicemic, insa vei avea mai multe optiuni. Vei putea manca orice fel de carbohidrati, chiar si dintre aceia cu indice glicemic mare, atata timp cat respecti regulile de combinare a alimentelor, luand in considerare indicele glicemic, continutul de carbohidrati si masura in care acestea cresc nivelul de zahar din sange.

Cum se combina corect alimentele in Dieta Montignac

dieta montignac

Mesele din timpul dietei poate fi de doua feluri, lipidice sau glucidice. La o masa vei manca fie proteine si lipide, fie carbohidrati si proteine.

  • proteine si lipide, caz in care vei alege carbohidrati cu indice glicemic egal sau mai mic de 35;
  • carbohidrati si proteine, unde carbohidratii trebuie sa aiba un indice glicemic de 35-50, iar grasimile sa fie polinesaturate sau mononesaturate; de asemenea, ar trebui sa mananci grasimile la 2 ore dupa carbohidrati;

Clasificarea alimentelor in functie de indicele glicemic

ALIMENTE CU IG MIC
Otet IG 5
Avocado IG 10
Spanac IG 15
Sirop de agave IG 15
Sparanghel IG 15
Castraveti IG 15
Broccoli IG 15
Masline IG 15
Migdale IG 15
Ceapa IG 15
Ciuperci IG 15
Soia IG 15
Ghimbir IG 15
Ridichi IG 15
Varza de bruxelles IG 15
Pesto IG 15
Seminte de pin IG 15
Broccoli IG 15
Rubarba IG 15
Fenicul IG 15
Telina IG 15
Fistic IG 15
Ardei gras IG 15
Varza IG 15
Alune IG 15
Conopida IG 15
Lamaie IG 20
Pudra de cacao (neindulcita) IG 20
Vanata IG 20
Morcov crud IG 20
Ciocolata neagra (>85% cacao) IG 20
Gem (fara zahar) IG 20
Ciocolata neagra (>70% cacao) IG 25
Unt de arahide IG 25
Zmeura (proaspata) IG 25
Caju IG 25
Linte verde IG 25
Grapefruit, pomelo IG 25
Capsuni IG 25
Cirese IG 25
Fasole IG 30
Rosii IG 30
Marmelada (fara zahar) IG 30
Lapte de soia IG 30
Mere uscare IG 30
Sfecla rosie (cruda) IG 30
Lapte de migdale IG 30
Lapte IG 30
Caise uscate IG 30
Rodie IG 35
Rosii uscate IG 35
Prune (proaspete) IG 35
Quinoa gatita IG 35
Suc de rosii IG 35
Naut IG 35
Caise proaspete IG 35
Portocale proaspete IG 35
Mere proaspete IG 35
Musat Dijon IG 35
Seminte de floarea soarelui IG 35

 

ALIMENTE CU IG MEDIU
Fulgi de ovaz (negatiti) IG 40
Piscoturi (faina integrala, fara zahar adaugat) IG 40
Smochine uscate IG 40
Spagetti al dente IG 40
Gutui (conservanti/gelifianti, neindulcite) IG 40
Prune uscate IG 40
Hrisca (integrala) IG 40
Struguri albi/negri (proaspeti) IG 45
Fresh de portocale IG 45
Faina de secara IG 45
Afine IG 45
Mazare verde (conserva) IG 45
Paine integrala prajita IG 45
Morcovi (gatiti) IG 50
Suc de afine (neindulcit) IG 50
Biscuiti (faina integrala, neindulciti) IG 50
Cartofi dulci IG 50
Mango (proaspat) IG 50

 

ALIMENTE CU IG MARE
Ketchup IG 55
Sushi IG 55
Mustar (cu adaos de zahar) IG 55
Nutella IG 55
Piersici (conservate) IG 55
Fursecuri IG 55
Castane IG 60
Miere IG 60
Pizza IG 60
Orez cu bob lung IG 60
Banane IG 60
Marmelda (cu adaos de zahar) IG 65
Gem (cu adaos de zahar) IG 65
Sfecla (gatita) IG 65
Ananas din conserva IG 65
Porumb fiert IG 65
Cartofi fierti in coaja IG 65
Mamaliga IG 70
Zahar brun/alb IG 70
Paine de orez IG 70
Pepene rosu IG 75
Dovleac IG 75
Gogosi IG 75
Piure de cartofi IG 80
Popcorn IG 85
Paine alba IG 85
Fulgi de porumb IG 85
Covrigei IG 85
Cartofi prajiti IG 95
Cartofi copti IG 95
Sirop de glucoza IG 100
Sirop de grau IG 100

 

Surse: www.montignac.com

www.everydiet.org

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

4 COMENTARII

  1. Buna Adina
    Ai putea sa publici exemple de meniuri zilnice, saptamanale, lunare, etc? Ma refer la exemple concrete de alimentatie – mic dejun, gustare dimineata, pranz, gustare dupa-amiaza, cina – pentru o 1-2-3-4 saptamani care ulterior sa fie reluate.

    • Bună, Mhai,

      Voi încerca, cât de curând, să revin cu informaţiile de care ai nevoie în completarea acestui articol.
      Până atunci, spor! 🙂

  2. Buna,sunt o mamica ce alapteaza. Ma poti ajuta cu o dieta sanatoasa dar si compatibila cu alaptarea? Multumesc mult,o zi buna!

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.