5 exercitii de yoga seara, pentru un somn de bebelus

1
9390
exercitii de yoga

exercitii de yoga

Exercitii de yoga pentru relaxare si recuperare

Se intampla cateodata ca, oricat de obositi am fi, sa nu putem sa adormim tocmai din cauza gradului de extenuare fizica/ mintala, a gandurilor dintre cele mai diverse care nu ne dau pace si a senzatiei de incordare si tensiune musculara.

Si exista situatii in care, chiar daca ai facut miscare inainte de a te pregati de somn, nu te simti complet relaxat, motiv pentru care astazi iti prezentam cateva exercitii de yoga simple, pentru incepatori, care te vor ajuta sa ajungi rapid pe taramul viselor. 😉

5 exercitii de yoga simple, inainte de culcare

1. Aseaza-te cu picioarele incrucisate, in sezut, pe pat (pozitia de yoga). Tinand spatele drept, roteste-ti trunchiul in stanga, pana cand poti atinge peretele din spate cu palma stanga. Repeta miscarea de cateva ori, respirand adanc, apoi fa acelasi exercitiu si pe partea dreapta. Aceste miscari pot contribui si la ameliorarea durerilor de spate si a dispunerii vertebrelor.exercitii de yoga

2. Aflandu-te in aceeasi pozitie, indoaie-ti trunchiul usor in fata si intinde-ti bratele in fata, pe suprafata patului. Trunchiul tau trebuie sa ajunga aproximativ paralel cu salteaua. Aceste exercitiu este unul recomandat pentru durerile de spate sau pentru problemele de solduri.

3. Stai pe spate in pat, capul sprijinit de o perna. Adu unul dintre genunchi aproape de piept, ajutandu-te de maini. Ramai in aceasta pozitie si respira adanc pentru cateva secunde. Repeta miscarea cu celalalt genunchi. Acest exercitiu este eficient pentru dezmortirea si relaxarea muschilor picioarelor, dar si pentru solduri si brate.

4. Aflandu-te in aceeasi pozitie de start ca in exercitiul anterior, ridica-ti piciorul stang in pozitie rigida, apropiindu-l usor din ce in ce mai mult de cap, cu ajutorul bratelor (“tragand” de el spre cap). In acest timp, inspira si expira adanc. Repetaexercitii de yoga miscarea si pentru piciorul drept, acest exercitiu ajutandu-te sa elimini tensiunea musculara a picioarelor.

5. Stand pe spate, indoaie-ti genunchiul drept si trage-l cu mana stanga in partea stanga, pana cand il aduci in contact cu salteaua. In acelasi timp, intinde-ti mana dreapta si “trage” de ea in partea dreapta. Repeta miscarea si pentru cealalta parte a corpului, acest exercitiu fiind deosebit de eficient pentru coloana vertebrala, pentru muschii spatelui si pentru cei ai picioarelor.

Exercitii de yoga fara o indrumare profesionista

Cine a spus ca trebuie sa urmezi cursuri de yoga pentru a te putea relaxa si a te elibera de tensiune fizica si psihica? Exista exercitii de yoga simple, cum ar fi cele 5 enumerate mai sus, pe care le poti face singur(a) acasa, cu un minim de efort si de timp.

Doar cateva minute de exercitii de yoga seara te vor ajuta sa te odihnesti bine si sa incepi cu dreptul a doua zi! 🙂

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

1 COMENTARIU

  1. Yoga (Hatha yoga) este o diciplina, o filozofie, o stiinta, o arta.
    Decuparea unor ”exercitii fizice” din yoga se poate face numai daca se respecta principiile care stau la baza acesteia. Altfel, distinctia clara este necesara de fiecare data a fii facuta ”……similar posturii ..x…din yoga” si nu ”postura x din yoga”. Revenind la ”Spatele drept” si ceva beneficii fara o practica anterioara necesara: Patul ”moale”nu este recomandat in disciplinele orientale si pe buna dreptate. Intins pe spate pe covorul din camera (Savasana). Temperatura normala, cald in camera.
    Plasati eventual sub genunchii piciorelor o perna. Tot spatele ramane in contact cu solul, ceafa intinsa. O varianta fara perne de sustinere a piciorelor sub genunchi poate fii folosita. Pentru perioade mai lungi, pozitia ”fara perna” , trebuie sa pliati alternativ piciorul drept sau stangul (ca cifra 4). Incheietura labei piciorului pliat plasata sub genuchiul piciorului intins. Detaliu necesar pt a departa soldul de sol si mentine o irigare sanguina corespunzatoare a spatelui si nu amortirea acestuia in pozitie. Relaxarea in pozitie trebuie sa fie atat fizica cat si mentala.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.