Exercitii la sala: 7 greseli frecvente de evitat!

0
8174

exercitii la sala

Graba strica treaba! Exercitii la sala corecte, nu “dupa ureche”

Pentru ca, in ciuda vremii de afara, mai e putin pana la prima zi a iernii calendaristice, iar sportul in aer liber va deveni din ce in ce mai dificil, solutia pentru a ne preveni efectul sarbatorilor asupra siluetei este un program coerent de exercitii la sala.

Asadar, daca ai de gand sa iti faci abonament la o sala de fitness sau daca deja frecventezi una, atentie mare la aceste mici greseli extrem de daunatoare efortului tau si care se datoreaza, de cele mai multe ori, dorintei noastre de a scapa cat mai repede de kilogramele in plus.

7 greseli de evitat cand faci exercitii la sala

1. Faci doar cardio: da, exercitiile cardio sunt perfecte pentru arderea grasimii, insa nu sunt suficiente. O dieta saraca in grasimi saturate, produse rafinate, prajeli etc. este esentiala pentru ca miscarea sa iti ofere rezultatele sperate.

Incearca sa consumi cu 300 calorii mai putin pe zi, adica 2.100 calorii mai putin pe saptamana. Alaturi de 300 calorii arse pe zi cu ajutorul exercitiilor cadio, 5 zile pe saptamana, vei “economisi” 3.600 kcal. Iar acest lucru se va vedea pe cantar!

2. Aceleasi exercitii la sala. Spre exemplu, daca te duci la sala si uiti sa te mai dai jos de pe bicicleta stationara, nu-ti vei face un bine in primul rand deoarece corpul tau nu va mai raspunde la fel de eficient si, in al doilea rand, pentru ca s-ar putea sa castigi mai multa masa musculara in anumite zone decat iti doresti.

Asadar, variaza antrenamentul pentru picioare apeland la exercitii aerobice, la banda de alergat, la miscarile de dans s.a.m.d.

3. Sari peste incalzire. Atunci cand alegem sa facem exercitii la sala ne dorim sa realizam cat mai mult in cat mai putin timp. Si totusi… eliminarea celor 5-10 minute destinate incalzirii este o greseala grava, deoarece ele sunt necesare corpului pentru imbunatatirea circulatiei, pentru stimularea sistemului nervos si pentru utilizarea mai eficienta a energiei si a oxigenului.

Riscul de accidentare creste considerabil atunci cand nu facem exercitii de incalzire!

4. Exagerezi cu abdomenele: dupa ce ai invatat sa executi corect abdomenele, trebuie sa stii ca nu e bine sa faci mai mult de 3 seturi a cate 15 abdomene pe zi pentru ca… le faci degeaba.

Aceste exercitii vizeaza in special muschiul drept abdominal, iar pentru a avea un abdomen tonifiat, trebuie sa includem in antrenamentul nostru si exercitii care lucreaza muschii oblici si muschiul transvers.

5. Alergatul pe banda la viteza constanta: interval training reprezinta poate cea mai eficienta metoda pentru arderea grasimilor, motiv pentru care mentinerea unei viteze constante pe banda nu te va ajuta foarte mult. Recomandarea noastra: incepe cu cateva minute de intensitate moderata, pentru incalzire, apoi continua cu cateva minute de alergat la viteza crescuta, dupa care incetineste viteza si mai alearga cateva minute. Astfel vei obtine cele mai bune rezultate!

6. Folosesti aceleasi greutati: atunci cand vorbim despre exercitii la sala, nu putem sa nu avem in vedere si exercitiile cu greutati, care nu sunt destinate exclusiv barbatilor, din contra! Insa mare atentie: nici in acest caz nu trebuie sa ramanem blocati in rutina, ci sa crestem greutatile pe care le folosim, deoarece in scurt timp muschii se vor obisnui cu efortul, iar sarcina noastra este de a-i provoca mereu si mereu.

Poti face o serie de 15 exercitii cu greutati mici, apoi 10 cu greutati medii sau chiar 4 exercitii cu greutati maricele fata de cele cu care te-ai obisnuit. Desigur, nu de la prima sedinta la sala, ci in timp.

Exercitii la sala – singura activitate fizica?

exercitii la sala Cea de-a 7-a si ultima greseala frecventa din micuta noastra lista este aceea ca, pentru multe persoane, programul de exercitii la sala devine singura activitate fizica din intreaga zi. Cu alte cuvinte, nu trebuie sa ne culcam pe o ureche pentru ca 1h de sala nu este suficienta unui corp care a fost creat pentru a se misca.

Ca sa nu mai vorbim despre numarul mare de calorii pe care il arzi prin mici activitati de zi cu zi, fie ca urci 2 etaje pe scari sau te ridici de mai multe ori de la birou pentru a-ti umple paharul cu apa. 😉

 

 

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.