Regula echilibrului in curele de slabire

0
884

“Asociaza intotdeauna inghetata pe care ti-o doresti cu un mar, daca vrei sa slabesti”: aceasta este esenta principiului echilibrului, absolut elementar in curele de slabire.
Sigur ai vazut si tu meme-urile care circula in ultima vreme pe retelele de socializare – Instagram in mod special – si care subliniaza echilibrul in diete… genul acela de imagini in care intorcandu-te de la sala te opresti sa iti iei un burger sau imaginile cu tine band un suc sanatos, dar urcand cu liftul…

Ti se par haioase si te poti identifica in aceste meme-uri? Mda… Insa, dincolo de amuzament, echilibrul in diete este un sfat foarte sanatos pentru cei care isi doresc sa slabeasca. Cu atat mai mult daca ii asculti pe dieteticienii care spun ca poti sa mananci o prajitura daca mananci si ceva sanatos in plus.

Regula echilibrului in curele de slabire: Rasfat zilnic, dar cu masura!

Alyssa Cohen, nutritionist in New York si fondator al blogului Fuel My Fit, spune ca regula sa numarul 1 in ceea ce priveste curele de slabire este concentrarea asupra echilibrului. Mai exact: de fiecare data cand vrei sa mananci ceva care este un adevarat rasfat, asociaza si ceva care stii ca iti face bine, spune Cohen. Asa poate fi descris pe scurt, regula echilibrului in curele de slabire.

Sa spunem ca mancarea ta favorita este pizza. Nu trebuie sa renunti la ea pentru totdeauna, ceea ce ar fi ingrozitor. Te poti rezuma, in schimb, la una sau doua felii, peste care sa adaugi extra topping de legume si sa asociezi o salata, mai degraba decat sa comanzi si niste bruschete langa.

“Fara alimente interzise” – deviza pentru regula echilibrului in curele de slabire

Ideea este sa nu te restrictionezi niciodata atat de mult incat sa iti creezi o lista de alimente sau feluri de mancare pe care sa le consideri interzise. “Cand ceva devine interzis, ne dorim sa mancam mai mult din acel aliment”, spune Cohen. Apoi, cand in sfarsit vei dori sa iti rasplatesti bunul comportament alimentar, risti sa exagerezi si sa ajungi sa mananci, de pilda, un pachet intreg de Oreo in loc sa te rasfeti doar cu unul sau doi biscuiti.

“E important sa faci un pas inapoi, sa analizezi si sa realizezi ca mancarea exista ca o optiune. Uneori daca iti permiti sa mananci ceva daca si cand simti ca vrei acel ceva, poti sa elimini definitiv poftele nebunesti care vin garantat la pachet cu dietele exagerat de restrictive. Iar asta poate duce la tulburari alimentare si la celebrul efect yo-yo al dietelor” explica Alyssa Cohen.

Regula echilibrului in curele de slabire: nu exista zile de trisat

Nici ideea “zilelor de trisat” nu e una pe care Cohen sa o agreeze. “Eu nu sunt un mare fan al dietelor restrictive si apoi al unei zile in care sa exagarezi grav pur si simplu pentru ca ai voie sa o faci! Cred ca in fiecare zi in care vrei sa te rasfeti cu cate in aliment, poti sa faci asta. Daca te rasfeti un mod obsinuit, dar in cantitati rezonabile, nu vei avea nevoie de zile special dedicate “trisatului”, mai spune nutritionista.

Desigur, si ea recunoaste ca exista unele deserturi mai bune decat altele, si cand spun bune ma refer la sanatoase sau potrivite. “Incerc sa ma aigur ca toata mancarea pe care o aleg (inclusiv cele care sunt un rasfat) sa fie procesate cat de putin posibil. Pentru mine ideal ar fi 30 de grame de ciocolata neagra si niste unt de arahide”, spune ea.

Desi, nutritionista recunoaste ca are si ea puncte slabe in sfera alimentelor mai procesate. “Daca cineva ar veni sa imi spuna ca nu mai am voie niciodata sa mananc inghetata, m-as uita la el ca si cum ar avea 5 capete” spune ea, convinsa ca nu ar putea renunta niciodata la acest rasfat unic.

Este important sa stim ca gustarile si deserturile nu trebuie sa fie principala sursa de calorii si combustibil energetic de peste zi. “Inghetata aceea nu trebuie sa ma sature, este ceva ce trebuie doar adaugat la masa mea”, explica ea.

In concluzie, daca vrei o prajitura, mananca o prajitura, spune Cohen, dar mananca langa ea si niste felii de mar sau niste fructe de padure, Astfel, vei ajunge sa mananci ceva ce iti doresti cu ceva ce stii ca iti face bine. Pentru ca la finalul zilei, totul se rezuma la imaginea de ansamblu a dietei tale, mai degraba decat la cateva deserturi pe care ti le-ai permis ici colo. Esenta este echilibrul!

Regula echilibrului in curele de slabire
5 (100%) 3 vot(uri)

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.