Dupa exercitii – recuperare fizica in 10 pasi

2
3551

exercitii recuperare fizica

Exercitii + recuperare fizica = reteta perfecta

Dupa exercitii, recuperare fizica e pasul 2, unul la fel de important ca exercitiile in sine! O recuperare fizica are un impact major asupra performantei tale in fitness si asupra rezultatelor obtinute dar, din pacate, multe persoane nu au un astfel de plan de recuperare fizica. Exercitii de recuperare fizica sunt esentiale pentru repararea tesuturilor si dobandirea unor muschi puternici, mai ales dupa o sedinta de antrenament in forta.

Un muschi are nevoie, in medie, de 24 – 48 de ore pentru a se repara, iar fortarea lui prea devreme duce la rupturi de tesut, diminuandu-ti performanta.

Exercitii – recuperare fizica. Ciclul unui antrenament complet

Iata, asadar, cele mai eficiente 10 modalitati de recuperare fizica dupa antrenament:

1. Incetineste: nu te opri dupa exercitii, ci incetineste-ti ritmul pentru 5-10 minte. Plimb-te sau fa cateva exercitii de recuperare fizica usoare pentru a elimina acidul lactic din muschi, la o temperatura apropiata sau mai scazuta decat cea in care ai efectuat exercitiile.

2. Compenseaza pierderea de lichide: ai pierdut foarte multe lichide in timpul exercitiilor, recuperare fizica fiind necesara pentru a le inlocui. Cum? Prin hidratarea cu apa, atat in timpul antrenamentului, dar mai ales dupa. Apa sta la baza fiecarui proces al organismului, sustinand si o recuperare fizica adecvata, mai ales la sportivii de performanta sau la cei care depun foarte mult efort fizic.

3. Mananca adecvat: dupa ce ti-ai golit depozitul de energie prin antrenament, trebuie sa il “umpli” la loc daca vrei ca organismul tau sa fie pregatit pentru viitoare provocari fizice. In mod ideal, ar trebui sa mananci in 60 de minute de la incheierea antrenamentului si ar trebui sa incluzi in dieta ta multe proteine si carbohidrati complecsi.

4. Streching: stretching-ul usor este printre cele mai simple si rapide exercitii de recuperare fizica, imediat dupa un antrenament intens.

5. Odihna: timpul le vindeca pe toate…inclusiv un corp epuizat. Corpul uman are o capacitate uimitoare de a-si purta singur de grija, reparand tesuturile afectate in urma exercitiilor fizice si recuperandu-se rapid, daca i se ofera suficienta odihna.

6. Exercitii recuperare fizica: miscarile usoare ulterioare antrenamentului imbunatatesc circulatia, dar si asimilarea nutrientilor si grabirea eliminarii deseurilor din organism. De asemenea, ele ajuta la refacerea si recuperarea rapida a muscilor.

7. Masaj: masajul imbunatateste circulatia sangelui in corp si-ti relaxeaza muschii, fiind ideal dupa efort fizic.

8. Bai cu gheata sau masaje cu gheata: gheata ajuta la o recuperare prompta, reduce febra musculara si previne accidentele sportive. Explicatia este aceea ca dilatarea si contractarea rapida a vaselor ajuta la inlaturarea deseurilor din tesuturi. Cum functioneaza? Spre exemplu, atunci cand faci dus, alterneaza 2 minute de apa calda cu 30 secunde de apa rece.

9.  Somn: in timp ce dormi, procese uimitoare se petrec in corpul tau, unul dintre ele fiind producerea hormonului de crestere, responsabil si pentru repararea si cresterea tesuturilor.

10. Evita excesul: un program de exercitii eficient este unul adaptat nevoilor si corpului tau. Antrenamentul excesiv si lipsa odihnei duce la limitarea eficientei si ingreunarea procesului de recuperare.exercitii recuperare fizica

Exercitii, recuperare fizica, exercitii, recuperare fizica…

…aceasta este chiea succesului, mai ales in antrenamente destinate pierderii in greutate, in cadrul carora ar trebui sa tii cont si de faptul ca nu este indicat sa lucrezi aceleasi grupe de muschi 2 zile la rand!

Ti-a placut?

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

2 COMENTARII

  1. Buna seara!
    Sunt un antrenor de fotbal la o echipă de seniori, la sfârșitul oricărui antrenament fac cu jucătorii 12 minute de streching. Este bine sau rau?Ce metode eficiente moderne sau nu imi puteti recomanda pt refacerea unui fotbalist? Ce exerciții sau metode eficiente imi puteți recomanda la sfârșitul unui antrenament de fotbal? Cu respect, antrenor Hary Crisan

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.