Cum eviti ora de sport – 6 scuze comune spulberate

0
1078

ora de sport

Ora de sport – cand vrei sa slabesti dar pare atat de greu

Fie ca vrei sa scapi de cateva kilograme in plus, fie ca iti doresti doar sa duci un stil de viata sanatos, cateodata iti sabotezi singura planurile. Cum? Prin scuze nefondate care te “scapa” de ora de sport zilnica, dar nu si de surplusul de grasime sau de problemele de sanatate.

Si chiar daca motivele tale par rezonabile, adevarul este ca singura problema se afla la capitolul “vointa”. De ce sa te minti singura si sa sari peste o ora de sport cand, daca te gandesti mai bine, niciuna dintre scuzele tale nu este fondata?

6 scuze comune pentru a scapa de ora de sport

Ora de sport se apropie, iar tu esti cu moralul la pamant. Vara este deja aproape de mijloc si tu nu reusesti sa ajungi la silueta dorita si inventezi o noua scuza pentru a scapa de ora de sport de azi. Iata cele mai comune 6 astfel de scuze:

1. ”Nu am timp”. Poate fi din cauza job-ului, a copiilor sau a altor probleme care te streseaza…ideea de baza este ca efectiv nu ai timp. Mai gandeste-te o data. Aceasta este o scuza clasica, dar nu salvatoare pentru a scapa de ora de sport. Gandeste-te asa: daca esti treaza timp de 16 ore/ zi, nu-ti gasesti 60 de minute pentru efort fizic? Sau macar 30 de minute? Daca raspunsul ramane tot “Nu”, incearca sa-ti divizezi programul de exercitii si sa-l strecori printre activitatile zilnice, fara a pierde timp in plus. Spre exemplu, nu trebuie neaparat sa te duci la sala, ci iti poti completa antrenamentul astfel: 10 minute de mers pe jos dimineata, 15 minute de miscare la pranz si inca 20 de minute de exercitii seara, in timp ce te uiti la tv sau asculti muzica. Gata!

2. ”Nu am putere”. Gresit! Nu trebuie sa faci exercitii complicate sau care implica forta, ci cheia este sa incepi usor, cu un antrenament putin complicat care, pe masura ce te obisnuiesti, va deveni mai intens si mai eficient.

3. “Nimic nu da rezultate”. Ai mai incercat sa slabesti, dar nu ai reusit, deci de ce ar merge de data asta? Poti castiga increderea necesara si motivatia de a slabi prin schimbari minore in programul dintr-o ora de sport. Incearca sa-ti aduci obiectivele la un nivel realist si sa constientizezi faptul ca rezultatele importante se vad in urma a 4-5 saptamani de antrenament. Secretul e sa-ti oferi sansa de a te bucura de ele si sa nu te dai batuta dupa o saptamana in care te-ai cantarit zilnic…degeaba.

4. ”Sunt prea stresata”. Aceasta nu este o scuza pentru a sari peste o ora de sport, ci un motiv pentru a nu renunta la ea. Exercitiile fizice sunt o cale minunata pentru a scapa de presiunea vietii cotidiene, prin eliberarea de endorfina si relaxarea psihica pe care o induc. Efectul sportului asupra creierului este unul uimitor, mai puternic decat al calmantelor sau viciilor periculoase pentru sanatate.

5. “E plictisitor”. Daca antrenamentul tau dintr-o ora de sport e plictisitor, schimba-l! Nu-ti place la sala? Incearca jogging-ul, inotul sau yoga.  Alege-ti un sport si fa din el o pasiune sau combina mai multe tipuri de miscare fizica intr-un antrenament distractiv. Ia-ti prietenii sau catelul cu tine si scapa de plictiseala intarindu-ti si modelandu-ti, in acelasi timp, corpul.

6. ”Nu ma simt in largul meu.” Desi ai impresia ca toata lumea te priveste insistent la sala, tine minte ca fiecare dintre cei de acolo gandeste exact la fel. De fapt, fiecare isi face griji pentru el, nu pentru cei din jur, motiv pentru care ori teora de sport relaxezi, ori incerci exercitii fizice acasa, la fel de eficiente si cu un grad de confort mai mare. Odata ce ti-ai capatat increderea in sine, incearca sa mai cooptezi cateva persoane pentru ca incurajarile reciproce sunt un real ajutor in atingerea obiectivelor de modelare corporala.

Ora de sport – cum imbini utilul cu placutul

Daca esti incepatoare in ale sportului, este foarte posibil ca aceste cateva scuze sa fie unele frecvente, insa odata cu trecerea timpului vei vedea ca o ora de sport pe zi nu este doar necesara, dar si foarte placuta si, de la un anumit moment, aproape indispensabila. 😉

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.