Top 5 greseli pe care femeile le fac in sala de fitness

1
13255
in sala

in sala

Greseli majore in sala de fitness

Probabil ca nu ai foarte multa experienta in sala si probabil ca esti dornica sa obtii rezultate cat mai repede, ca doar vara-i dupa colt, nu-i asa? Nimic rau pana aici, insa daca nu beneficiezi de sfaturile unui antrenor personal, atentie mare la cateva greseli majore pe care femeile le fac foarte des in sala si care te pot impiedica sa obtii rezultate sau, din contra, iti pot afecta sanatatea!

Ce sa NU faci in sala de fitness:

– Nu face aceleasi exercitii la fiecare sedinta!

Ai prins curaj, ti-ai facut abonament la sala, ai testat cateva aparate si ti-ai ales preferatele (care, probabil, vizeaza exact zonele corpului de care te simti complexata) pe care le folosesti la fiecare sedinta.

Daca acesta este cazul tau, am o veste nu foarte buna: nu vei obtine rezultatele sperate. De ce? Pentru simplul motiv ca muschii au nevoie de timp pentru a se recupera, iar daca fortezi aceleasi grupe musculare in fiecare zi, in curand nu te vei mai putea antrena deloc pentru o saptamana intreaga.

Recomandat este sa oferi muschilor macar 48 ore pentru recuperare, unii antrenori fiind chiar de parere ca este bine sa antrenezi o grupa musculara doar o data pe saptamana. De asemenea, daca esti incepatoare si iti doresti ca experienta ta la sala sa fie una placuta si productiva, ai grija sa te odihnesti macar 2 zile pe saptamana.

– Nu te feri de greutati!

Nu, nu-ti vei pierde aspectul feminin al corpului! Nu vei pune muschi peste noapte! Nu vei consuma “timp pretios” in care ai fi putut sa faci cardio pentru arderea grasimilor! Din contra.

Antrenamentul cu greutati accelereaza arderea grasimilor, creste flexibilitatea, protejeaza articulatiile, scade riscul de osteoporoza si imbunatatesc densitatea osoasa! Nu trebuie sa te feresti de exercitiile cu greutati, ci sa le imbini cu cele cardio intr-un antrenament coerent.

Afla mai multe despre motivele pentru care femeile se feresc de greutati si de ce sunt complet nefondate!

Mai mult, exercitiile cardio executate fara masura cresc nivelul de cortizol si “rup” tesutul muscular, ceea ce are ca efect incetinirea ratei metabolice.  Stiu, iti doresti sa scapi de grasimea inestetica cat mai repede posibil, dar incearca sa reduci antrenamentul cardio intens la 3-4 zile pe saptamana, cate 30-40 minute.

– Nu cobori bara prea mult atunci cand faci tractiuni la helcometru cu prize larga! in sala

De multe ori, femeile trag de bara acestui aparat pana la nivelul abdomenului. Acest exercitiu este menit sa lucreze muschii spatelui, iar metoda corecta de a-l executa este urmatoarea: apuca bara cu palmele aflate la o distanta mai mare decat distanta dintre umeri (fara a strange foarte tare, pentru ca nu bratele, ci spatele este vizat), apoi trage de bara pana la nivelul pieptului.

– Nu abuza de exercitiile pentru abdomen!

Daca intrebi femeile care este principalul motiv pentru care se afla in sala, cele mai multe iti vor oferi un raspuns simplu – pentru a scapa de burtica. Si, automat, solutia la aceasta problema consta in exercitiile pentru abdomen.

Corect, dar fara a abuza de ele! Nu vei obtine o talie subtire daca iti supraantrenezi muschii abdominali, si nici nu vei scapa de statul adipos excesiv, ci doar vei modela muschii de dedesubt. Ideal este sa imbini cardio cu o alimentatie sanatoasa si cu astfel de exercitii, dar cu masura!

– Nu uita sa bei apa!

Apa trebuie consumata la sala in cantitati mari, in special daca efortul este intens, asadar nu te plimba prin sala cu jumatate de sticluta de 0.5 dupa tine. Apa elimina toxinele, protejeaza incheieturile, accelereaza metabolismul, reduce oboseala si previne starile de ameteala.

Bea apa! Nu vei pune la loc ce-ai dat jos prin exercitiile fizice!

Si inca ceva: nu abuza de parfum in sala…

… nu doar ca nu va acoperi “efectele” unui antrenament intens, dar ii va deranja teribil pe cei din jur care depun efort si, automat, respira intens. Sala de fitness este un loc public in care oamenii vin pentru  a lucra, nu pentru a se admira. Cel putin asa ar trebui…

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

1 COMENTARIU

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.