Nutritie sanatoasa: 5 mituri care te impiedica sa slabesti!

1
634
nutritie sanatoasa

nutritie sanatoasa

Despre nutritie sanatoasa si slabire: cat din ceea ce stim e adevarat?

Unul dintre avantajele societatii in care traim este accesul nelimitat la informatie, gratie internetului. Dezavantajul – faptul ca o mare parte din informatia disponibila este eronata, iar daca decidem sa luam de-a buna tot ce citim online, este foarte posibil sa ajunge sa credem ca o banala durere e semnul unei boli incurabile sau ca secretul pentru a slabi este sa mananci doar salata verde cu zeama de lamaie.

Atunci cand vine vorbe despre nutritie sanatoasa si slabire, nu doar ca exista foarte multe mituri, dar o mare parte dintre ele au fost atat de mult vehiculate, incat putini le mai pun la indoiala.

Iata cateva dintre ele:

5 mituri despre slabire si nutritie sanatoasa

1.“Low fat” sau “fat free” inseamna 0 calorii.

La cate produse cu continut mic si foarte mic de grasime se ingramadesc pe rafturile magazinelor, care ne promit silueta perfecta fara niciun fel de efort, nu ar mai trebui sa existe persoane supraponderale. Insa acesta nu este cazul, pentru simplul motiv ca astfel de produse pot contine la fel de multe calorii (sau chiar mai multe!) decat suratele lor cu continut intreg de grasime.

Motivul este unul simplu: pentru a compensa lipsa grasimii la capitolele “gust” si “consistenta”, aceste produse contin, de cele mai multe ori, adaosuri de sare, amidon, faina sau zahar, adica exact ceea ce un produs dietetic nu ar trebui sa aiba in compozitia sa!

2. Dieta pentru slabit perfecta este saraca in carbohidrati

O afirmatie doar partial adevarata: carbohidratii reprezinta principala sursa de energie a organismului nostru, iar a limita consumul de carbohidrati ar insemna a reduce si aportul de fructe, legume sau cereale integrale, ceea ce intra in contradictie cu tot ceea ce stiam despre o nutritie sanatoasa!

Afirmatia corecta este “Dieta pentru slabit perfecta este saraca in carbohidrati simpli”. Exista doua tipuri de carbohidrati: simpli, aflati din abundenta in prajituri, produse de patiserie, paste, paine alba, si complecsi, carbohidratii sanatosi din fructe, legume si cereale integrale care trebuie sa se regaseasca zilnic in farfuria noastra.

3. Pentru a slabi, trebuie sa ai o dieta saraca in grasimi.

Fals, fals, fals! O dieta fara grasimi iti poate afecta serios sanatatea, ingreunand absorbitia vitaminelor A, D sau E in organism si afectand sistemul cardiovascular si sistemul nervos.

25% din caloriile consumate zilnic trebuie sa provina din grasimi! Mai precis, din grasimi mononesaturate, care nu doar ca protejeaza sanatatea inimii si buna functionare a creierului, dar ne ajuta si sa eliminam stratul adipos de pe abdomen. Grasimile saturate si trans sunt cele de care trebuie sa te feresti.

4. Daca sari peste o masa, vei slabi mai usor.

Iata o alta greseala colosala facuta de persoanele dornice de slabeasca, mai ales avand in vedere ca, de cele mai multe ori, acea masa este exact micul dejun. Daca sari peste o masa nu vei face dacat sa mananci mai mult si alimente mai consistente la urmatoarea masa, atat din cauza senzatie de foame accentuate, cat si a gandului ca vei “compensa” si “nu se pune”.

Legatura dintre lipsa micului dejun si supraponderabilitate este una evidentiata de toti specialistii in nutritie, insa pentru a slabi nu doar masa este importanta, ci si ce consumi. Afla ce trebuie sa mananci dimineata pentru a slabi.

5. Carnea nu face parte dintr-o nutritie sanatoasa si te impiedica sa slabesti.

Depinde de tipul de carne si de cantitatile consumata. Carnea rosie (vita, porc, miel) are un continut mare de grasimi saturate si colesterol, dar este si o sursa bogata de vitamina B, magneziu, fier, potasiu sau zinc, in timp ce carnea alba (pui, curcan, peste) are un continut mai mic de grasimi nesanatoase si calorii.

Insa consumul de carne, preferabil din cea de-a doua categorie si in cantitati moderate, te poate ajuta chiar sa slabesti, datorita continutului mare de proteine care induc rapid senzatia de satietate, contribuie la dezvoltarea masei musculare si, automat, la accelerarea arderii caloriilor.

Nu tot ce zboara se mananca si nu tot ce se gaseste pe internet este adevarat! Verifica informatiile inainte de a le adopta si de a-ti periclita sanatatea!

Tu ce astfel de mituri mai cunosti?

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

1 COMENTARIU

  1. Buna deci un regim bun ca sa slabim.. tp vara ar fi legume fructe.. si mai putina carne si paine.. si carne doar de pui ,curcan, peste! :D?

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.