Cele mai bune diete din 2018: vor functiona pentru tine?

0
447
Cele mai bune diete din 2018

Esti confuz din pricina numarului urias de informatii contradictorii legate de ce anume sa mananci si ce sa nu mananci, si care este dieta cea mai buna pentru tine? Bine ai venit in club! Pare ca intotdeauna exista un nou trend in materie de diete care promite sa te ajute sa slabesti, sa acumulezi masa musculara, sa capeti mai multa energie si sa arati cat mai “fit”.
Cu toate aceste diete trendy din media si din alte surse de informare, este usor sa devii confuz cu privire la ce sa mananci si ce plan dietetic sa alegi. Tocmai de aceea, vom incerca mai jos sa aflam cat mai multe despre 5 dintre cele mai cautate diete, care suscita interesul si curiozitatea oamenilor, datorita promisiunilor lor in materie de slabire.

Cuprins:

  1. Dieta Ketogenica
  2. Dieta Paleo
  3. Dieta Whole 30
  4. Postul intermitent
  5. Ciclizarea carbohidratilor

dieta ketogenica

1. Dieta ketogenica “Keto”

Moderna dieta ketogenica este ultimul racnet in materie de slabire si pare sa fie dieta care suscita interesul tuturor. Pe scurt, dieta ketogenica inseamna un program bazat pe aport redus de carbohidrati si cantitate mare de grasimi sanatoase si aport moderat de proteine.
Dieta Ketogenica, numita si “Keto”, actioneaza in sensul eliminarii depozitelor de glucoza, astfel incat organismul sa arda grasimi. Iar asta se intampla prin limitarea aportului de carbohidrati din dieta. In dieta Keto, obiectivul va fi ca numai 5-10% din aportul total de calorii sa provina din consumul de carbohidrati.
Desigur, la fel ca in cazul oricarei alte diete, cifrele variaza de la un individ la altul, dar obiectivul este acest procent de 5-10%.

Care este sensul Dietei Keto?

Rostul dietei ketogenice este acela de a aduce organismul uman intr-o stare de cetoza, in care organismul incepe sa arda grasimea ca si combustibil, in loc de zahar. Ceea ce este minunat pentru eliminarea grasimii, imbunatatind rezistenta la insulina si gestionand simptomele de boala cronica.
Pentru a intra in cetoza, carbohidratii si zaharurile trebuie limitate pana la nivelul minim. Asta inseamna o dieta fara paste, paine, ovaz sau orice alta cereala sau aliment ce contine o cantitate mare de carbohidrati. Asta inseamna ca si zaharul, fie el rafinat sau provenit dintr-o sursa naturala (asa cum este mierea) este strict interzis.
“Ok, dar ce anume poti totusi manca in cadrul acestei diete?” va fi intrebarea fireasca. Dieta ketogenica este compusa in mare parte din grasimi sanatoase, inclusiv avocado, nuci, produse lactate cu grasime integrala, seminte si uleiuri sanatoase precum MCT, ulei de masline si multe altele. De asemenea, aceasta dieta incurajeaza consumul de legume, care este benefic pentru sanatate in general. Alegerile in materie de legume tind sa mearga catre grupele fara amidon, precum spanac, varza, castraveti, conopida, sparanghel si orice leguma cu frunze verzi inchis.

Dezavantajele Dietei Keto

Unul dintre cele mai mari dezavantaje ale dietei Keto este acela ca nu pune accent pe calitatea alimentelor, mai ales cand vine vorba despre sursele de proteine. Astfel, se poate spune ca respecti Dieta Keto si daca mananci un piept de pui organic certificat, dar si daca mananci o felie de bacon cu conservanti, injectata cu hormoni. In Dieta Keto nu exista reglementari si nici standarde de calitate.

Pentru cine este buna Dieta Keto?

Pentru cine este buna Dieta Keto?

Dieta Keto este extrem de populara datorita capacitatii sale impresionante de a contribui la scaderea in greutate, datorita imbunatatirii extreme pe care o confera nivelului de energie si datorita beneficiilor absolut impresionante pentru sanatate, mai ales in cazul persoanelor care sufera de orice tip de boala cronica.

Dieta iti poate schimba viata

Pentru omul de rand, beneficiile in ceea ce priveste slabirea si cresterea nivelului de energie sunt extrem de tentate si au rezultate convingatoare.
Pentru persoanele care sufera de boli cronice, insa, Dieta Keto este efectiv un factor care le poate schimba viata, iar cei care au folosit aceasta dieta au remarcat chiar imbunatatiri semnificative in ceea ce priveste sanatatea per ansamblu: simptome reduse si un progres mai lent al bolii, datorate dietei Ketogenice. In unele cazuri, Keto este utilizata chiar ca protocol de tratament pentru pacientii cu boli cronice.

De ce Keto nu ar fi pentru tine?

Daca nu iti plac dietele stricte, atunci in mod cert Keto nu este o optiune pentru tine. Desi nu trebuie sa numeri caloriile pe care le consumi, este important de mentionat ca pentru a ramane intr-o stare de cetoza trebuie mentinut un anumit aport de carbohidrati in mod constant. Pentru multe persoane asta poate fi extrem de frustrant si nepotrivit stilului lor obisnuit de viata. Daca esti interest de conceptul Dietei Keto, insa fara strictetea sa maxima, atunci vei adora dieta sa sora, Dieta Paleo.

dieta paleo

2. Dieta Ancestrala Paleo

In cea mai mare parte a existentei rasei umane, oamenii s-au alimentat pe stilul vanatori – culegatori. Acum sute de ani, alimente precum untul spray sau cerealele colorate nu existau si probabil ca exista si motive foarte bune pentru care nu existau. Daca e sa fim corecti, organismul uman este chiar usor derutat de acest gen de alimente procesate si are probleme in a le metaboliza corect, in scopul unei digestii cat mai curate. Dieta Paleo ne duce inapoi in timp, la intalnirea cu stramosii nostri vanatori – culegatori, prin eliminarea din alimentatie a produselor lactate, a cerealelor, a zaharului rafinat, a fainei si a oricarui alt aliment procesat.

Cum sa mananci asemeni stramosilor nostri?

Dieta Paleo se concentreaza pe consumul de alimente cu care se hraneau si stramosii nostri. Asta include proteine, legume, fructe, nuci, seminte si grasimi sanatoase. Acest tip de dieta este perfecta pentru persoane care sunt in cautarea unei schimbari sanatoase de stil de viata. Nu se pune problema numararii caloriilor sau a cuantificarii procentelor, pur si simplu trebuie sa mananci alimente intregrale ori de cate ori iti este foame. Evitarea alimentelor procesate creste, de asemenea, si calitatea si densitatea nutrientilor din alimente.
Paleo incurajeaza consumul de carne si legume de calitate, pentru un stil de viata sanatos.

Paleo este simplu

Paleo este simplu

Paleo ne duce inapoi catre origini. O regula generala foarte importanta este ca daca un om al pesterii nu manca un anumit aliment, atunci nu trebuie sa il mananci nici tu.
Ceea ce atrage cel mai mult la dieta Paleo este faptul ca este extrem de usor de urmat. Exista o lista clara de alimente pe care poti si pe care nu poti sa le mananci si nu exista masuratori sau calcule pentru a-ti da seama daca urmezi corect aceasta dieta. Paleo este asadar foarte simpla!
Scapa de alimentele procesate si inlocuieste-le cu alimente integrale bogate in nutrienti! Aceasta dieta poate functiona la modul cel mai realist pentru oricine, indiferent de varsta si te poate ajuta sa inlocuiesti obiceiurile alimentare proaste cu alternative mai sanatoase.
Paleo este pentru cei care isi doresc o dieta sustenabila, care sa arate mai degraba ca un stil de viata sanatos per ansamblu.

Cui se adreseaza Dieta Paleo?

Desi este usor sa aderi la dieta Paleo, nu oricine are nevoie de o dieta sustenabila si densa in nutrienti. Paleo este o dieta minunata pentru majoritatea oamenilor, cu exceptia atletilor de performanta, pentru care poate fi o adevarata provocare. Lipsa carbohidratilor ii poate face pe acestia sa se simta slabiti si mai putin capabili sa obtina performante.

Dieta Whole 30

3. Dieta Whole 30

Dieta Whole 30 (Alimentatie Integrala 30 de zile) este gandita ca un reset pentru sanatatea ta, in care te concentrezi pe consumul de alimente intregrale timp de 30 de zile. Pare destul de logic, nu?! Raspunsul este DA, chiar este logic!
Nici in acest caz nu este vorba despre calculat sau cantarit, si nu trebuie sa mananci decat alimente reale timp de 30 de zile.
Obiectivul acestei diete este sa elimi alimentele procesate care cauzeaza boala si senzatie de rau in organism.
Dieta a fost lansata de Melissa Hartwig, care a realizat nevoia unui plan dietetic de resetare, cu adevarat sanatos, pe termen de 30 de zile.
Alimentele procesate pe care le consumam atat de regulat duc la tot soiul de probleme de sanatate, printre care si inflamatie, dezechilibru hormonal, inflamatii intestinale, probleme de energie si sensibilitati alimentare, iar acestea sunt doar cateva dintre efecte. Consumul de alimente intregrale, in schimb, te va ajuta sa scapi de alimentele din dieta care afecteaza flora intestinala si care creaza inflamatii, conducand la aparitia tuturor bolilor cunoscute astazi.
Obiectivul dietei Whole 30 este sa mananci alimente intregrale care nu au fost deloc procesate, timp de 30 de zile, pentru a-ti reseta sanatatea.

In ce constau cele 30 de zile?

In principiu, Dieta Whole 30 este un fel de Paleo pe steroizi.
Acest plan alimentar nu permite niciun fel de zahar, iar asta inseamna nici sirop de artar si nici miere naturala. Dieta elimina si zaharurile mascate si ingredientele ne-naturale din produse precum indulcitori artificiali, alcool si produse din soia. In timpul celor 30 de zile nu trebuie sa consumi deloc cereale, leguminoase sau produse lactate. In schimb, vei manca legume, fructe, nuci, seminte, oua, peste, carne, pui si unele uleiuri si grasimi sanatoase.

Dieta Whole 30 - Planifica si prepara

Chiar poti face asta 30 de zile?

Daca iti doresti un restart complet pentru organism, acesta este planul ideal pentru tine! Este o dieta minunata pentru persoanele care isi doresc sa isi recapete echilibrul organismului si sa se reseteze. Functioneaza foarte bine pentru toate obiectivele legate de sanatate si dureaza numai 30 de zile. Poti face orice pentru 30 de zile, nu-i asa?

Dieta Whole 30 – Cele doua exceptii

Cele doua diete sau stiluri alimentare care suscita tot mai mult curiozitatea si interesul amatorilor de slabire sunt Postul Intermitent si Ciclizarea Carbohidratilor.
Se pare ca exista foarte multe necunoscute cu privire la aceste diete si la ce anume presupun ele. Desi sunt considerate mai degraba un stil sanatos de alimentatie decat o dieta, cele doua sunt extrem de importante si au dovedit ca au rezultate uimitoare pentru eliminarea grasimii, controlul greutatii, energie si chiar pentru luciditatea creierului.

Postul Intermitent

4. Postul Intermitent

Cand a fost ultima data cand ai postit? Daca tot acest trend cu postul este complet nou pentru tine, e posibil sa fii confuz. Insa ideea principala pe care oricine ar trebui sa o retina este ca postul este extrem de benefic pentru slabire, concentrare, energie si pentru promovarea unei rezistente mai mici la insulina.
Postul a fost folosit de-a lungul timpului de catre multe culturi si pentru ratiuni spirituale. Un post poate dura intre 14 ore si cateva zile, saptamani sau chiar luni.
Cel mai nou trend dietetic este Postul Intermitent, care mareste intervalul de post complet de la 12 ore (intervalul de timp dintre cina si micul dejun al zilei urmatoare) la o perioada cuprinsa intre 14 si 20 de ore.

Ce este Postul Intermitent?

Postul Intermitent inseamna ca poti manca oricand, intre 12.00 si 20.00. Unele persoane merg chiar mai departe si pun mesele in intervalul 13.00-20.00 sau chiar 15.00-20.00, insa este vorba despre preferinte personale, iar recomandarea specialistilor este sa incepi de la intervale mai mici si sa evoluezi in timp.
Cine a spus ca nu ar trebui sa sari peste micul dejun? Postul Intermitent s-a dovedit a fi un motiv cu adevarat benefic sa sari peste micul dejun sau cel putin sa il intarzii cateva ore.
Postul Intermitent este extraordinar pentru slabit, insa unul dintre factorii sai cei mai benefici este capacitatea sa de a regla rezistenta la insulina.
Insulina este produsa de catre organismul uman atunci cand mancam si digeram mancarea si se afla in stransa legatura cu acumularea de greutate si cu depozitele de grasime. Atunci cand nu mancam nu producem insulina.
In America zilelor noastre exista o lupta continua cu rezistenta la insulina, pentru ca populatia este suprastimulata de cantitatile mari de zahar, cereale rafinate si alimente procesate care se regasesc in mod tipic in dieta zilnica a omului obisnuit. De aceea postul intermitent este un stil alimentar foarte benefic, care confera organismului o pauza de la producerea de insulina.

Nu elimina caloriile!

Atunci cand tii Postul Intermitent nu reduci caloriile, ci le amani pentru mai tarziu, in cursul zilei. Daca in mod normal mananci 2000 de calorii pe zi nu te opresti, pur si simplu, ci aduci toate aceste calorii mai aproape unele de altele. Cu ajutorul Postului Intermitent mananci mai mult la o masa, dar ai mai putine mese si pastrezi acelasi aport caloric.

Cum sa tii Postul Intermitent?

Postul alternativ este extrem de flexibil si poti alterna zilele in care alegi sa postesti. Daca vrei sa il incerci luni, miercuri si vineri, da-i inainte! Daca preferi sa postesti in weekend si asta e ok! Este o dieta flexibila si poti intotdeauna sa incepi cu cate o zi. Pentru ca uneori foamea este confundata cu setea, asigura-te ca bei destula apa dimineata in timpul unei zile de post.

Este oare Postul Intermitent o solutie si pentru Tine?

Postul Intermitent este extraordinar pentru orice stil de viata. Este usor si simplu de urmat si vei vrea, fara doar si poate, sa te numeri si tu printre adeptii sai. Poti incepe cu un post de 12 ore si sa cresti in timp la 14, 16 si chiar 20 de ore. De asemenea, te poti juca in fiecare saptamana cu numarul de zile in care sa tii post.
Cu totii suntem diferiti, asa ca gasirea unui echilibru sanatos este intotdeauna cea mai buna varianta pentru oricine!
De asemenea, nu uita niciodata sa iti asculti organismul. Daca ti-e foame, mananca!
Un mic truc pentru incepatori: bea un pahar de apa imediat ce te trezesti.
Unora dintre femei Postul Intermitent le poate parea dificil si chiar poate fi cauza aparitiei lipsei de energie si a dezechilibrelor hormonale. De aceea, in primul rand pentru femei este de o importanta vitala sa isi asculte organismul si sa nu se priveze de alimentatie, pentru ca organismul femeilor are tendinta de a avea un raspuns defensiv mai puternic la lipsa de mancare sau la senzatiile de infometare.
Spre deosebire de Dieta Paleo, Postul Intermitent este extrem de benefic pentru atleti datorita capacitatii sale de a conserva si stimula cresterea masei musculare. Se poate cupla cu Keto, cu Ciclizarea Carbohidratilor sau cu orice alta dieta.
In plus, iti poti planifica zilele de post pe baza stilului si regimului de antrenament, astfel incat sa iti optimizezi energia si timpul de recuperare.

5.Ciclizarea Carbohidratilor

Exact asa cum o spune si numele sau, Ciclizarea Carbohidratilor este un stil de dieta care presupune controlul carbohidratilor prin crearea unor cicluri in administrarea acestora.
Intreaga idee a acestei diete este alternarea zilelor cu consum mare de carbohidrati cu zilele cu consum redus de carbohidrati. Fara sa numeri caloriile si fara alte restrictii!
Fluctuatiile intre zilele de high carb si zilele de low carb contribuie la procesul de slabire, la controlul senzatiilor de satietate si de pofta, la echilibrarea hormonala si la aportul energetic. De asemenea, Ciclizarea Carbohidratilor este un stil alimentar foarte benefic pentru cei care incearca sa controleze alimentele pe care le mananca pentru a-si maximiza acumularea de masa musculara slaba.

Ciclizarea Carbohidratilor este o solutie si pentru tine?

Ciclizarea Carbohidratilor este extrem de benefica atunci cand iti doresti sa depasesti o faza de platou dintr-un proces de slabire/ingrasare. Atunci cand te simti blocat, iar dieta si regimul tau de antrenament nu mai genereaza rezultatele de odinioara, poate ca este momentul sa faci o schimbare si sa incerci ceva nou, asa cum este Ciclizarea Carbohidratilor.
Daca iti plac carbohidratii si nu te atrage deloc ideea unei diete din care acestia lipsesc complet sau sunt in cantitate foarte mica, asa cum sunt dietele Keto sau Paleo, Ciclizarea Carbohidratilor ar putea fi optiunea perfecta pentru tine! Dieta este minunata pentru cei carora le place sa aiba o balanta sanatoasa de carbohidrati, dar care isi doresc si beneficiile pentru slabire ale alternarii zilelor bogate si a celor sarace in carbohidrati.
De asemenea, este important de notat ca eliminarea unei grupe alimentare pentru a o reintroduce mai tarziu inapoi in dieta poate cauza revenirea greutatii anterioare dietei. Acesta este o problema cu care se confrunta multi dintre cei care tin diferite stiluri de diete. Ciclizarea Carbohidratilor functioneaza bine pentru ca practic nu esti obligat sa elimini complet nimic si ai parte de beneficii atat in zilele bogate cat si in cele sarace in carbohidrati.

Dieta ideala pentru tine

Cea mai buna dieta pentru cineva este dieta sanatoasa, pentru ca o va urma cu adevarat pe termen lung. Si nu este cea pe care o incepi luni si la care deja ai renuntat miercuri.
Inainte sa te avanti intr-una dintre aceste diete in speranta ca vei scapa de cele 5 kilograme in plus pentru vara asta, asteapta! Schimbarile de dieta si de stil de viata necesita timp si sunt ceva ce trebuie mentinut cateva saptamani si chiar luni pentru a vedea rezultate reale. Alege o dieta care sa iti placa pe deplin si care sa se muleze pe stilul tau de viata.

Secretul meu: toate aceste diete vor functiona

O sa iti spun un mic secret. Fiecare dieta despre care am discutat mai sus va functiona pentru tine. Toate se concentreaza pe limitarea zaharului, a conservantilor si a alimentelor procesate, inlocuindu-le cu alimente mai bogate in nutrienti. Aceasta este o reteta de succes pentru aproape oricine.
Exista o multitudine de diete diferite si zi de zi apar altele noi! Unul dintre cele mai importante lucruri pe care trebuie sa le stii despre orice program de dieta este acela ca functioneaza mai bine daca si cand incepe sa devina un obicei de viata sanatoasa. Dietele functioneaza numai pentru o perioada anume de timp, in timp ce un stil de viata sanatos este modul cel mai bun de a obtine si de a mentine rezultate pe termen lung.

Cele mai bune diete din 2018: vor functiona pentru tine?
5 (100%) 2 vot(uri)

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.