Bananele ingrasa? Cate putem manca pe zi

9
53225

bananele ingrasa

Bananele ingrasa… mai mult ca ce?

Este ironic faptul ca multe persoane, care isi permit des un baton de ciocolata sau o bucata consistenta de paine, cand aud de banane se dau 2 pasi in spate si invoca deja prea-obositul argument „Bananele ingrasa!”. Ok, orice „ingrasa”, orice contine calorii (mai putin apa), insa nu putem exclude un fruct din dieta noastra doar pentru ca are un numar mai mare de calorii, adica… putin peste 100. Ei bine, un mar mare tot atatea calorii are.

Bananele ingrasa? Cate putem consuma fara probleme?

Este adevarat, bananele sunt mai bogate in carbohidrati decat alte fructe (o banana = aproximativ 25g carbohidrati), insa un lucru care ar trebui sa ne puna pe ganduri este acela ca multe diete nu exclud banalele din alimentatie. De asemenea, o banana contine 12-14g de fructoza, dar si 3g de fibre, adica 10% din necesarul de fibre intr-o dieta de 2000 calorii, 10mg de vitamina C, peste 400mg de potasiu, 30mg de magneziu, 1.3g de proteine dar si alte vitamine si minerale cum ar fi acid folic, calciu, zinc, vitamina A sau B6.

Conform American Heart Association, consumul de fructoza pe zi trebuie sa se situeze intre 25 si 37g in functie de sex, varsta, stil de viata, acesta fiind unul dintre motivele pentru care nu este recomandat sa exageram cu consumul de banane, in special daca mancam si alte fructe cu indice glicemic mare in acea zi, cum ar fi ananasul, pepenele galben, stafidele sau strugurii. De asemenea, trebuie sa mai tinem cont si de cantitatea de fructe recomandata zilnic in fuctie de sex si varsta, despre care poti afla mai multe aici.

O persoana care nu tine in mod particular o dieta consuma, zilnic, peste 22 lingurite de zahar adaugat in allimente, care conduc nu doar la obezitate, ci si la cresterea tensiunii arteriale, cresterea nivelului trigliceridelor si a raspusului inflamator al organismului, acest lucru in conditiile in care consumul recomandat de zahar nu trebuie sa depaseasca 6 lingurite pe zi in cazul femeilor, si 9 in cazul barbatilor. De aici trebuie sa pornim, in primul rand, de la a diminua cantitatea de zahar adaugat din alimente, de la produse de panificatie, la conserve, sucuri, lactate etc.

Cu alte cuvinte, nu aportul caloric, ci cantitatea de carbohidrati, respectiv de fructoza, ar trebui sa ne impiedice sa consumam mai mult de 2 banane pe zi DACA ne dorim sa ne mentinem sau sa slabim. In cazul in care facem sport, banana este mai mult decat recomandata dupa efortul fizic intens, fie ea in stare naturala, sau intr-un shake proteic.

In concluzie, credinta conform careia bananele ingrasa este consolidata pe un fundament eronat. Pentru a slabi, trebuie sa ardem mai multe calorii decat consumam, respectand totodata proportiile in care principalii macronutrienti trebuie sa se regaseasca in dieta noastra, respectiv carbohidrati – 45-65%, proteine – 10-30%, grasimi sanatoase – maximum 30%, in functie de obiectivul nostru. La o dieta de 2000 calorii, poti consuma 40% carbohidrati, 30% proteine si 30% grasimi.

Dar nectarinele… ingrasa?

Bananele ingrasa? Cate putem manca pe zi
3.2 (64%) 5 vot(uri)

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

9 COMENTARII

  1. Ce prostie frate, vezi sa nu va ingrase banana, iar cu mancatul uneia noaptea e si mai mare prostie, ia mananca o banana in loc sa bei o bere sa vezi ca dormi mai bine, pai voi bagati o saorma pe zi, mai ales fete, femei vad mai multe dimineatza la o placintarie, placinta care contine o groaza de ulei, pai baga o banana in loc de placinta aia, sa vedem care ingrasa mai mult, dau 2 bani pe articole de genul, plus dietele va distrug oasele, mai ales la femei, ati vazut cate ajung la osteoporoza la batranete, chestia e ca omul normal nu-si permite sa cumpere fructe, adica chiar daca ar cumpara nu ar avea necesarul pt. a inlocui alte alimente cu fructele, ce nu recomand sunt piersicile alea din hipermarket, alea chiar au mult zahar, mai bine iti iei un strugure.

  2. Mancati sanatos doar ce o dat natura,eu manc zilnic 4banane 4-5kiwi,ananas 200-300g,iar seara 18-20g usturoi sunt sanatos tun ,am eliminat mancarea artificiala pline de otravuri ,fructe si legume nu am luat un medicament.

  3. Buna! Am o întrebare. Eu fac sport, zilnic, cam o ora – o ora si jumătate. De ce este bine sa consumi banana dupa ce faci sport? Si cate banane?

  4. Vreau sa slabesc, pot manca o banana dimineata si una seara? Tinand cont ca nu fac sport si mai am alte mese in timpul zilei

    • Seara nu este foarte recomandat sa mananci fructe, mai ales banane. Dar nu sunt bananele cel mai mare inamic al ingrasarii, asa ca e in regula.

    • Denisa, nu vad de ce nu ar fi bine, atata timp cat ai grija sa nu depasesti cantitatea de zaharuri (pe care le iei din alte alimente).

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.