14 alimente cu mai putin de 50 de calorii (+retete)

0
18909
alimente cu mai putin de 50 de calorii

alimente cu mai putin de 40 de calorii

Secretul dietelor pentru slabit este sa consumi alimente cu putine calorii, insa foarte bogate in vitamine si minerale. Aceeasi regula se aplica si atunci cand ne dorim sa ne mentinem greutatea ideala. Asadar, am intocmit o lista cu 14 alimente cu mai putin de 50 de calorii, pe care ar trebui sa le incluzi in alimentatia ta, mai ales daca vrei sa slabesti sanatos sau sa te mentii.

Alimente cu mai putin de 50 de calorii (+retete)

Atunci cand vrei sa slabesti si, in acelasi, timp sa-ti ameliorezi starea de sanatate, alimentele din supermarketuri cu eticheta dietetic nu sunt tocmai cea mai viabila solutie, din numeroase considerente care tin in special de starea de sanatate. Si pentru ca stiu cat este de dificila organizarea meselor in dieta pentru slabit, am facut o selectie 14 de alimente cu mai putin de 50 de calorii, dar gustoase si bogate in nutrienti, astfel incat sa-ti poti diversifica alimentatia:

1. Sparanghel

alimente cu mai putin de 40 de calorii

Sparanghelul este cunoscut in special pentru proprietatile sale detoxifiante. Are un continut foarte mare de aminoacizi cu actiune diuretica, care sprijina eliminarea  excesului de lichide din organism. De asemenea, stimuleaza metabolizarea alcoolului si altor toxine.

Are un continut surprinzator de vitamine si minerale, dintre cele mai variate. Putem aminti: vitamina A, C, E, K, B6, folati, fier, cupru si proteine.

Calorii: 20/100g

Retete cu sparanghel: 

Salata cu spanac, rosii si sparanghel

Salata de quinoa cu sparanghel si feta

Salata de ciuperci si sparanghel

CITESTE SI: 6 mituri despre calorii (care iti saboteaza dieta)

2. Broccoli

alimente cu mai putin de 50 de calorii

Broccoli are un continut foarte redus de calorii si se inscrie pe lista superalimentelor din motive intemeiate. Contine o cantitate mare de fibre, vitamine, minerale, precum si antioxidanti care reduc riscul cancerului mamar.

Calorii: 34/100g

Retete cu broccoli:

Omleta cu broccoli si feta

Salata de broccoli si taitei din dovlecel

Piept de pui in sos de soia, cu garnitura de broccoli

Frigarui proaspete de rosii cu broccoli

Supa de broccoli si praz cu crutoane

3. Telina

alimente cu mai putin de 50 de calorii

Telina este unul dintre alimentele cu cel mai scazut continut caloric si cea mai mare concentratie de vitamina A, C si folati. Datorita continutului foarte mare de fibre, telina este si un aliment foarte satios.

Calorii: 16/100g

Retete cu telina:

Salata verde cu telina, pere si branza Ceddar

4. Rosii

alimente cu mai putin de 40 de calorii

Rosiile contin licopen, antioxidant puternic responsabil pentru pigmentul rosiilor si care se gaseste in foarte putine alte alimente. Studiile sustin ca acesta are potentialul de a proteja pielea impotriva razelor UV puternice si anumitor tipuri de cancer. Au, totodata, un continut mare de potasiu, fibre si vitamina C.

Calorii: 18/100g

Retete cu rosii:

Salata mediteraneana cu rosii, cartofi si parmezan

Supa de rosii

Rosii coapte cu parmezan

Humus cu rosii uscate la soare

Rosii umplute in stil mediteranean

5. Spanac

alimente cu mai putin de 50 de calorii

Spanacul, pe langa continutul caloric redus, aduce numeroase beneficii organismului. Unde pui ca este si foarte gustos?! Este bogat in fier, acid folic, vitamina K si C.

Calorii: 23/100g

Retete cu spanac:

Spanac cu naut si marar proaspat

Omleta cu ciuperci si spanac

Quesadillas cu spanac si ceapa murata

Salata spanac cu andive, nuci si ridichi

Salata cu spanac, struguri, branza si curmale

6. Dovleac

alimente cu mai putin de 50 de calorii

Dovleacul este bogat in potasiu si betacaroten, un antioxidant puternic. Este, in acelasi timp, si o sursa bogata de vitamina A, C, E si potasiu.

Studiile au demonstrat ca este indicat inclusiv oamenilor care sufera de diabet, crescand toleranta la glucoza.

Calorii: 20/100g

Retete cu dovleac:

Dovleac la cuptor cu scortisoara

Supa de dovleac cu nuca si smantana

Salata cu dovleac, spanac si susan

7. Varza Kale

alimente cu mai putin de 50 de calorii

Varza Kale este una dintre cele mai sanatoase superalimente, continand o varietate de fitonutrienti care previn cancerul, inclusiv cancerul mamar. Oamenii de stiinta sustin ca fitonutrientii din varza Kale produc enzime care neutralizeaza substantele care duc la aparitia celulelor canceroase.

Calorii: 42/100g

Retete cu varza Kale:

Paste cu kale si ansoa

8. Ridichi albe

alimente cu mai putin de 50 de calorii

Micile delicii pe care ne place sa le adaugam in salate sunt bogate in potasiu, acid folic, antioxidanti si compusi pe baza sulf care sprijina digestia. Mai mult decat atat, frunzele ridichilor contin de 6 ori mai multa vitamina C decat radacina.

Calorii: 16/100g

Retete cu ridichi albe:

Salata spanac cu andive, nuci si ridichi

9. Varza de Bruxelles

alimente cu mai putin de 50 de calorii

Varza de Bruxelles nu doar ca este foarte saraca in calorii, insa contine fitonutrienti care te protejeaza impotriva cancerului, precum si o cantitate mare de fibre.

Calorii: 43/100g

Retete cu varza de Bruxelles:

Varza de Bruxelles cu ciuperci

Varza de Bruxelles cu vinegreta de lamaie si mustar

10. Fenel

alimente cu mai putin de 50 de calorii

Calorii: 31/100g

Fenelul este sarac in calorii si este o sursa nemaipomenita de fibre, precum si vitamine si minerale. Consumat, iti improspateaza respiratia si te ajuta sa arzi grasimile din regiunea abdominala.

11. Morcovi

alimente cu mai putin de 50 de calorii

Morcovii sunt o sursa de tiamina (vitamina B1), niacina, vitamina B6, folati, mangan, precum si fibre. In plus, mai contin vitamina A, C, K si potasiu, sunt saraci in grasimi saturate si colesterol. Gasiti voi vreun motiv pentru care n-ar trebui sa-i includem in dieta noastra zilnica?

Calorii: 41/100g

Retete cu morcovi:

Supa de linte si morcovi

Salata crocanta de morcovi, migdale si stafide

Supa energizanta de morcovi

Morcovi si pastarnac cu sos de iaurt si coriandru

Supa de morcovi si portocale

12. Laptuca

alimente cu mai putin de 50 de calorii

Laptucile sunt o sursa nemaipomenita de vitamina B, acid folic si mangan, care regleaza nivelul zaharului din sange si contribuie la mentinerea unui sistem imunitar puternic.

Calorii: 19/100g

13. Caise

alimente cu mai putin de 50 de calorii

Caisele se numara printre deliciile sanatoase ale verii de care ar trebui sa ne bucuram din plin. Cu putine calorii, continut mare de apa si vitamine (A, C) fibre si potasiu, caisele merita un loc de cinste pe lista noastra de cumparaturi vara aceasta (si cea viitoare).

Calorii: 48/100g

Retete cu caise:

Bilute de musli cu caise si cocos

14. Vinete

alimente cu mai putin de 50 de calorii

Un alt aliment preferat de noi, mai ales vara, este vanata, bogata in fibre, vitamina C si K si minerale. Beneficiile pe care vinetele le pot aduce organismului sunt numeroase, iar acest lucru se datoreaza continutului considerabil de nutrienti si fitochimicale.

Calorii: 24/100g

CITESTE SI: Vinete si dovlecei – cum te ajuta sa slabesti

Sursa:

http://www.health.com

Informaţiile publicate de topfitness.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
Aceste informatii sunt furnizate numai in scop informativ. Ele nu sunt destinate a fi si nu trebuie sa fie invocate ca sfaturi medicale. Este posibil ca aceste informatii sa nu se aplice fiecarui individ si inainte de a utiliza oricare dintre informatiile furnizate de site-ul Topfitness.ro ar trebui sa contactezi un medic specialist. Daca utilizezi oricare dintre informatiile furnizate de acest site, faci acest lucru pe proprie raspundere, fara dreptul de a face orice plangere impotriva Topfitness.ro, ca rezultat al informatiilor furnizate.

LASA UN MESAJ:

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.